Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg syk?


kompliserte

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man være mere sosial, jeg sitter hjemme hele tida, jeg vil være helst alene, trives ikke med andre, uanset hvor morsomt de er, på skolen har ikke mye kontakt med andre elever, spesiel etter at jeg ble forelsket i ei jente i klasen, men hun elsket ikke meg: Det er tungt å leve, sitter hjemme, gråter, har vondt i magen,hjertet banker hardt, har ikke lyst til mat, føler meg veldig ensom, hva er den beste veien for å komme ut av denne situasjonen? finnes det en annen løsning eller selvmord er den eneste vei som jeg tenker på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver du med noen aktiviteter du trives med, eller er det noen aktiviteter du kunne tenkt deg å starte med? Hvis ja; gjør det meste ut av det. Møt folk som har felles interesser, prat med de - har det morsomt med de!

 

Livet går opp og ned, og selv om du sitter i en tøff posisjon nå, kan alt være snudd på hodet om ikke så lang tid. Ingenting vil skje om du ikke gjør noe med situasjonen din. Prøv å skap forandring i livet ditt, selv om det ikke alltid er like lett.

 

Mitt beste råd til deg er å prøve å bli kjent med nye personer som deler dine interesser.

 

Ikke gi opp, ting vil gå bedre etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver du med noen aktiviteter du trives med, eller er det noen aktiviteter du kunne tenkt deg å starte med? Hvis ja; gjør det meste ut av det. Møt folk som har felles interesser, prat med de - har det morsomt med de!

 

Livet går opp og ned, og selv om du sitter i en tøff posisjon nå, kan alt være snudd på hodet om ikke så lang tid. Ingenting vil skje om du ikke gjør noe med situasjonen din. Prøv å skap forandring i livet ditt, selv om det ikke alltid er like lett.

 

Mitt beste råd til deg er å prøve å bli kjent med nye personer som deler dine interesser.

 

Ikke gi opp, ting vil gå bedre etterhvert :)

 

 

Takk for hjelpen, jeg håper at jeg kan finne veien for å finne venner

Lenke til kommentar

Om du føler deg slik bør du kanskje vurdere å snakke med legen. Du kan nok ha hjelp av å snakke med en psykolog.

 

Tussen takk , finnes det annen vei uten lege og psykolog,hvor jeg kunne gjordt alene?

Ja, du kan gjøre det alene - men det er vanskeligere. Noen ganger kan det bare være godt å få pratet ut til noen du ikke har et personlig forhold med, og fortelle historien din til noen som er der for å lytte. Noen ganger kan en god venn gjøre dette, noen ganger en psykolog eller lege. Det kommer helt ann på.

 

Som sagt tror jeg ting vil starte å bli mye bedre dersom du klarer å bli kjent med noen som deler interesser, humor, livssyn, eller bare har mye til felles med deg. De finnes.

 

Jeg vil også anbefale denne tråden.

Lenke til kommentar

Er vel ofte greit å ikke undervurdere probleme man har. Rett og slett bare godt at man har det jævlig. Ofte er det mye værre å gå rundt å prøve å unngå å tenke på problemene sine.

 

Det jeg liker å gjøre er bare å lige i senga helt stille, og bare kjenne på følelsen av å være nedfor. Bare godta at slik føler jeg det akkuratt nå.

 

Så etter ei stund tenker jeg på hvorfor jeg har det slik, og ofte er det ikke noen god grunn. Ei jente liker deg ikke hva så? Hvorfor skal ei jente bestemme over livet ditt? Det er are deg som er sjef, og du som bestemmer hvordan livet ditt skal leves. Jeg går rundt med holdningen om at livet mitt skal være gøy. Og jeg har det fett. Sitte hjemme alene, jeg har det fett. Ute med venner jeg har det fett. Bare fordi det er holdningen min.

 

Samtidig så om jeg er nedfor unngår jeg ikke det. Bare godtar at slik er det nå, tenker litt på hvorfor jeg har det slik, eventuelle ting jeg kan fikse. Også da føler jeg meg bedre...

 

DEt er ditt liv, det er du som er sjef, hvorfor skal du bestemme at livet ditt skal være kjipt, hvorfor ikke bestemme seg for at sitt eget liv skal være awesome?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...