Gå til innhold

Avbryte bindingstid pga. mobilen ikke fungerer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på Telebutikken for 2-3 måneder siden og kjøpte den nye LG Optimus X2 for 1NOK.

Dette var da med bindingstid i 12 måneder med abbonomang. Dette koster meg om lag 500NOK i måneden.

 

Etter den første uken fikk jeg byttet mobilen til en annen av samme modell fordi den klikket. Dette var vist også et kjent problem på disse mobilene.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan avbryte Abonomanget og binigstiden hvis jeg viser til et produkt som ikke fungerer som det skal. Da mobil nr.2 jeg fikk, klikker i ny og ne.

 

Er dette mulig? Å oppheve bindingen fordi mobilen ikke fungerer som den skal ?

 

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Bindingen med abbonnementet er en "rabatt" som du har fått på grunn av at du fikk telefonen mye billigere enn hvis du skulle kjøpt den til full pris uten binding. Du kan velge å avbryte bindingen, men da må du betale ut rabatten du fikk da du kjøpte telefonen. Hvis det er feil på mobilen kan du ikke klage til teleoperatøren, det er ikke de som har laget den, de har bare subsidiert den.

 

Reklamer på telefonen til butikken du kjøpte den hvis den ikke virker som den skal, men du kan ikke klage til teleoperatøren.

Lenke til kommentar

Nei. Bindingen med abbonnementet er en "rabatt" som du har fått på grunn av at du fikk telefonen mye billigere enn hvis du skulle kjøpt den til full pris uten binding. Du kan velge å avbryte bindingen, men da må du betale ut rabatten du fikk da du kjøpte telefonen. Hvis det er feil på mobilen kan du ikke klage til teleoperatøren, det er ikke de som har laget den, de har bare subsidiert den.

 

Reklamer på telefonen til butikken du kjøpte den hvis den ikke virker som den skal, men du kan ikke klage til teleoperatøren.

 

Tja, jeg tror nok du har rett selv om du tar en del ting for gitt.

For det første er telefonen og abonnementet kjøpt sammen på samme sted. Det gjør selger ansvarlig uahengig om han har solgt telefon eller tellerskritt. Slik jeg ser det er dette nok en sak forbrukermyndighetene bør ta tak i. Det må være et gjensidig ansvar/ønske mellom butikk og operatør at forbruker har en fungerende telekommunikasjon.

Teleoperatørene har imidlertid vært flinke og forbrukermyndighetene tilsvarende passive slik at svjv foreligger ikke noe slikt gjensidig ansvar på samme måte som operatør er veldig flinke til å fraskrive seg ansvar for betaltjenester..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...