Gå til innhold

[Løst] Hvordan installere Harddisker på Fractal Design XL?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg henta mitt Fractal Design XL i dag. Jeg har holdt på å bygga da, men har funnet ut at kablene blir litt korte, men uannsett. Jeg får ikke til å skru fast diskene. Det virker som at rammene er for romme? Eller er det noe jeg gjør galt? Skal skru i 1 SSD Disk og 3x 1 TB S-ATA Disker, men det virker ikke om det går. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

 

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å fanken. MÅ du seriøst skru dem igjennom vibrasjonsdingsene? Men gjøres det samme på SSD Disken også da eller?

 

Joda. Jeg fant hullene på Harddisken. Har tross alt skrudd ut og inn noen harddisker i mitt liv, så jeg fant dem, men problemet var at jeg fikk ikke til å skru i diskene i kabinettet mitt.

 

Så da løses problemet ved å skru harddiskene fra undersia av rammene da?

 

Men Optiske drev kan vel skrues på vanlig måte?

Lenke til kommentar

Åja. Takk for hjælpa. Tror ikke jeg skal begi meg ut på det nå. Skal på jobb i morra og er litt trøtt, så, men da virker det som det ordner seg, men da skal da både SSD Disken og S-ATA diskene skrues fra undersia? Blir det riktig?

Hadde ikke sett sikkelig etter. Trodde det var sånn vanlige griere, men dere mener det at det står hull A og B? Det så isåfall ikke jeg, men, men. Skal se på det i morra.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da er harddiskene skrudd fast og kobla til. Jeg måtte bare bestemme meg for hvilken vei jeg skulle skru dem fast. Jeg fant ut at det enkleste var å skru dem sånn at de stikker mot baksia på kabinettet, hvis ikke hadde det blitt problemer med i allefall strømkontaktene, Kanskje S-ATA Kablene også.

Smart at jeg kunne skru SSD Disken rett i skuffen på Kabinettet da. Det likte jeg.

Så skrudde jeg inn DVD Rom og DVD Brenner på vanlig måte. Så da mangler jeg bare lengere kabler, så er jeg i mål håper jeg.

Lenke til kommentar

Tenker du på å snu stativet slik at harddiskene står som i vanlig kabinett?

Det tenkte jeg vel egentlig ikke over, men så lenge det sitter fast så har det ikke så mye å si. Skal tross alt ikke sitte å se inni kabinettet heller da. Men det var bra med plass inni kabinettet da :p

Eller tenkte du på å snu stativet slik at det peker mot baksia?

 

SirAmp: XL Kabinettet kommer vel i USB 3.0 versjon ja.

 

Kablene som ble for kortet er den lange kontakten som skal på hovedkortet, så ble den kontakten som skal sitte vel CPU for kort, også ble kablene til skjermkortet for korte.

 

Jeg har sånn overganger som fulgte med skjermkortet slik at jeg nok sikkert når frem da, men jeg lurer litt på om jeg allikevel skal kjøpe nye kabler der også. Er ikke helt sikker.

 

Men fy svarte så robust kabinettet er. Selv dørene på kabinettet er det jo tyngde på. Hehe.

 

Men jeg kobla Viftestyringa på CPU Kjøleren jeg. Altså Cosair Hydra 80`en. Det hadde vel ikke noe å si håper jeg?

Lenke til kommentar

Delene jeg har er:

 

Intel® Core? i5-2500K Processor

 

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

 

Corsair SSD Force Series? 3, 120GB

 

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

 

Fractal Design Define XL Black Pearl

 

2x Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

 

Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler

 

3x Samsung SpinPoint F3 1TB

 

Også har jeg en Samsung S-ATA DVD Rom og en Samsung S-ATA DVD Brenner. Begge to er svarte.

 

Hva Oprativsystem angår så har jeg ingen OS installert, fordi at jeg praktisk talt ikke har tatt i bruk SSD Disken. Jeg har vært bestemt på at jeg skal kjøre Arch Linux på maskina. Men jeg får se hva det blir til. Regner med at det blir Arch egentlig.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...