Gå til innhold

Hvilken type proteinpulver bør JEG velge etter styrketrening?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er 22 år gammel, ganske tynn og ikke muskuløs. Etter flere forsøk på å oppnå litt størrelse og muskler i overkroppen har jeg innsett at jeg kanskje trenger litt tilskudd ved siden av treningen min for å kunne bygge muskler. Jeg blir verken større eller sterkere.

 

Det er viktig for meg hvis jeg skal klare å holde rutinene at tilskuddet er det enkleste alternativet, men effektivt. Målet mitt er ikke å starte en bred diskusjon om tilskudd. Jeg håper på et forslag til et effektivt produkt man vet med trygghet at fungerer.

 

Jeg har lagt ved en del informasjon om mine treningsrutiner og matrutiner i spoilerboks under, slik at det ikke blir for mye tekst.

 

På forhånd, takk for svar! :thumbup:

 

Mine kriterier for tilskudd:

  • Taes etter trening
  • Hjelper å oppnå mer muskelmasse
  • Enkelt og kjapt å tilberede
  • Billig
  • Grei smak man ikke går lei
  • Kvantitet som holder lenge
  • Lett tilgjengelig ved pålitelige nettbutikker (vil slippe å dra til Sverige jevnlig)
  • Ikke noe tilskudd andre deler av dagen eller andre rutinekrevende, tidkrevende, komplekse greier

.

Mine spørsmål angående tilskudd:

  1. Er proteinpulver tilskuddet jeg leter etter? Ellers hva?
  2. Jeg sitter å ser på proteinfabrikken sitt inventar. Hva er forskjellen på myseprotein isolat og myseprotein?
  3. Hvilke(n) nettbutikk(er) er mest pålitelig?
  4. Hvilket produkt foreslår du for meg?

 

 

 

Trening

- Jeg trener både hjemme og på treningssenter

- Jeg er 1-2 ganger på treningssenter i uken og løper på tredemølle og gjør styrkeøvelser på overkropp (alltid på formiddager)

- Jeg prøver å holde rutine der jeg tar styrkeøvelser på morgenene jeg ikke skal på treningssenter.

 

Mat

- Jeg spiser banan etter trening

- Jeg spiser lette frokoster som

- Jeg spiser sjelden lunch

- Jeg spiser mye mat til middage (ofte kjøtt)

- Jeg spiser appelsiner, yoghurt eller litt rester til kveldsmat

 

Et eksempel på mat jeg kan spise en vanlig dag:

Frokost: Toast med skinke og ost, eller egg og bacon

Lunch: Banan

Middag: Taco

Kveld: Appelsin og eple, eller yoghurt og sjokolademelk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Coneunofax.

 

For det første anbefaler jeg deg denne siden. Her kan du finne ditt eget treningsprogram i forhold til muskelbygging.

 

Angående etter trening og dine henholdsvis vanskelige og tunge krav du stiller, ville jeg anbefalt dette, som du får hos XXL..

 

Det inneholder mye myseprotein som tilrettelagt for rett etter trening, noe som er viktig om du vil oppnå resultater. Ultraraskt opptak og aminosyreloading av muskulaturen oppnås, slik at muskelvekst og restitusjon kick-startes umiddelbart etter trening.

 

 

Håper det hjalp deg litt på veg.

Endret av Kristifp
Lenke til kommentar

Hvis du ikke legger på deg, så spiser du ganske enkelt for lite. Det er svært vanskelig å legge på seg muskler samtidig som man har en stabil vekt, spesielt hvis du har lav fettprosent fra før av.

 

Et vanlig forslag går da rett og slett ut på å drikke melk. Bra med proteiner og greit med kalorier, begge deler er noe du trenger. Hvis du holder stabil vekt nå, så kan du prøve å drikke ca 1 liter lettmelk i tillegg til maten du spiser til vanlig. Det gir deg ca 33g protein og 440kcal. Dette kalorioverskuddet gjør at du kan legge på deg 2-3kg i måneden og de ekstra proteinene burde gjøre det greit å bygge litt muskler også.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

... denne siden. Her kan du finne ditt eget treningsprogram i forhold til muskelbygging.

... ville jeg anbefalt dette, som du får hos XXL..

Er mye av utvalget ikke for etter trening? Jeg skal definitivt prøve det produktet du linker til. 3kg høres bra ut, og til en god pris. Beskrivelsen høres ut som det passer perfekt til min bruk. Jeg skal prøve å finne et godt treningsprogram på websiden du linker til.

 

Takk for ditt nøye og beskrivende svar, samt din tid.

 

Hvis du ikke legger på deg, så spiser du ganske enkelt for lite...

...Et vanlig forslag går da rett og slett ut på å drikke melk. Bra med proteiner og greit med kalorier, begge deler er noe du trenger....

Hmm. Mye mat til ettertanke der. Jeg har rett og slett ikke tenkt så mye på dette før, og håpet at protein og karbohydrater etter trening skulle være nok. Jeg har definitivt en stabil vekt, og det har jeg hatt i 5-6 år. Jeg er ikke iblant dem som har mest matlyst. Ditt råd angående melk er definitivt noe jeg skal prøve i og med at det er veldig overkommelig og høres effektivt ut. Jeg liker ikke melk spesielt godt alene, men tenker sjokomelk eller bruk av sjokopulver kan fungere på lik måte. Tror jeg kommer til å blande din ide med Kristifp sin; få i meg mer melk og blande proteinpulver i melk.

 

Takk for tilbakemelding. Greit med råd til rutiner som definitivt er gjennomførbare.

 

...Du spiser vannvittig lite mat...

Du har rett der. Jeg slet litt med å finne ut hvor mye kalorier jeg får i meg daglig (tenker jeg skal finne ut av det i morgen), men jeg fant ut at i treningsdagene mine bruker jeg omtrent 2000kcal . Jeg kan tenke meg at mitt kaloriinntak ikke går overens med det. I de siste årene har jeg prøvd å spare penger på mat i og med at jeg bor alene og studerer, men jeg får begynne å kjøpe mer mat og spise lunch også. Det er nok lurt av meg å begynne å ha mer å gå på før jeg begynner treningsøktene mine også.

 

Takk for svaret. Jeg må nok revurdere mine matvaner.

Lenke til kommentar

Høres ut som du like gjerne kan bytte til helmelk, pr kcal blir det billigere enn lettmelk. Å blande inn sjokopulver er også en god ting. Veldig bra å drikke rett etter trening.

 

Egg er forresten en god og billig matvare som gir bra med kalorier og proteiner. Kyllingkjøttdeig er halv pris i forhold til vanlig kjøttdeig og gir deg like mye proteiner.

 

Det kan være grei å få med seg at hvis du klarer å legge om kostholdet så du begynner å legge på seg, så burde du kikke litt på vekten. Kjedelig å overshoote kaloriinntaket for mye og legge på seg 10kg fett. Litt overskudd som går til fett gjør bare at det er lettere å legge på seg muskler, så litt ekstra fett på kroppen er bare bra. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som aldri lærte meg å drikke noe annet enn h-melk (og er stolt over det laugh.gif). Ikke noe annet går ned, så det blir bra. Var i butikken grytidlig i dag og kjøpte masse melk, sjokopulver og sjokolademelk. Jeg kjøpte også en del egg og bacon, men det er litt verre å sette igang dette slik at jeg får mat innen en halv time etter trening. Derfor tenker jeg at jeg kjøper proteinpulver i neste omgang.

 

Angående kalorier er jeg litt usikker. Jeg vet ikke om årsaken til at jeg er veldig tynn er fordi jeg spiser lite eller om rask forbrenning eller liknende også har noe med det å gjøre. Jeg kan ikke si at jeg spiser spesielt mye resten av dagen, men jeg spiser veldig store middager og litt usunne også. Vet ikke om siste delen har noen påvirkning på vekt når man spiser lite. Jeg anskaffer en vekt til å ha hjemme for å overvåke fremgangen nøyere.

 

Tusen takk for de gode rådene :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som aldri lærte meg å drikke noe annet enn h-melk (og er stolt over det laugh.gif). Ikke noe annet går ned, så det blir bra. Var i butikken grytidlig i dag og kjøpte masse melk, sjokopulver og sjokolademelk. Jeg kjøpte også en del egg og bacon, men det er litt verre å sette igang dette slik at jeg får mat innen en halv time etter trening. Derfor tenker jeg at jeg kjøper proteinpulver i neste omgang.

 

Angående kalorier er jeg litt usikker. Jeg vet ikke om årsaken til at jeg er veldig tynn er fordi jeg spiser lite eller om rask forbrenning eller liknende også har noe med det å gjøre. Jeg kan ikke si at jeg spiser spesielt mye resten av dagen, men jeg spiser veldig store middager og litt usunne også. Vet ikke om siste delen har noen påvirkning på vekt når man spiser lite. Jeg anskaffer en vekt til å ha hjemme for å overvåke fremgangen nøyere.

 

Tusen takk for de gode rådene :thumbup:

 

Du har ikke så dårlig tid etter trening. Kast i deg en banan eller andre "kjappe" karbohydrater. Et annet valg kan være nettopp sjokomelk. Så når du har bæljet i deg det kan du begynne å dille med et kaloririkt måltid. Rask forbrenning kan vi avkrefte at du har med en gang, for det er det ingenting som heter. Forbrenningen din er bestemt av fysiologiske faktorer, og har du en abnormalt høy/lav forbrenning er det en sak for legen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...