Gå til innhold

Asus Eee seashell utrooooolig treg?


Lovetrain

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Asus Seashell pc DENNE fra komplett, fra første trykk var den helt latterlig treg.

Bare det å åpne start meny tok 30sek til 1min. Surfing var nesten umilig. Den kom med 1gb ram, noe som virket veldig lite til windows 7, har no opgradert til 2gb, men det hjelper ikke så mye.

Ting tar fremdeles laaang tid, som å feks åpne firefox.

I windows-opplevelsesindeks skorer den f.eks. 2.8 på prosessor!

Resten er på 4 til 5.5, med ram på 4.7 etter oppgraderingen til 2gb.

 

Det jeg lurer på er, kan de seriøst selge en prosessor som er så utrolig treg? Eller er det noe katastrofalt galt med pcen?

Nesten så jeg husker min gammle 486 var raskere til å utføre oppgaver.

 

Prosessor: AMD Fusion C-50 / 1 GHz Multi-Core-teknologi Dual-Core

 

Hadde langt fra forventet noe gamingpc, den var kun ment til surfing og litt skolearbeid, men ja. Når den er så treg helt fra starten av blir jeg frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilen er Windows 7. Om du kan leve med at din nye netbook ser ut som den kjøre w2k hjelper det litt å slå av alt bling. Velg "Adjust for best performance" under Computer -> System properties -> Advanced -> (Performance) Settings -> Visual Effects. Noen kan sikkert legge ut norsk versjon om det er nødvendig.

Endret av tjokkis_ii
Lenke til kommentar

Slik oppførsel er på ingen måte normal. Ingen Netbook-cpu'er er så trege. Noe er helt klart galt med den maskinen/windowsen.

Selv har jeg en MSI med den første atom-cpu'en og den kjører Win7 helt fint. AMD C-50 er langt kraftigere, også på grafikkdelen.

 

Jeg ville først og fremst prøvd med å avinstallere og reintallere grafikk-driverne. Hjelper ikke det, full reinstallering av windows. Det fikser som regel det meste om det ikke er en fysisk feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...