Gå til innhold

BK: Urbanscapes XI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bra bilde dette også, i likhet med de andre jeg så fra deg i denne serien (på gamle digit)! Likte at du har med en person her. Snedig med de fargeinnslagene! Bra teknisk ser det ut til! Ville kanskje ha kuttet ørlite til hø. for å få vekk den lille fargetrekanten som stikker inn...., mend et er nå litt smak og behag da! God 4'er herfra! :)

Lenke til kommentar

I høyeste grad severdig ja...!

Nettopp vært en uke i Paris, og undergrunnen (Metroen) hadde jeg håpet skulle gi resultater av denne type. Men dengang ei, kom aldri i nærheten av disse rene linjene. Og linjene (buene) og det kraftfulle uttrykket er det som slår imot en her. Kledelig etterbehandlet, de fleste valg virker godt gjennomtenkte. Finner ikke noe jeg selv ville gjort annerledes om jeg hadde sittet på dette, bare liker det.

Lenke til kommentar

Severdig absolutt, fenomenalt flott...

 

Takk for hyggelig respons!

 

Dette var et flott bilde. Blikket blir ledet innover mot personen. God kombinasjon av nesten s/hv og farger. Kunne tenkt meg at bilde ble vrid litt imot klokka. Syns det heller litt ned mot høyre.

 

 

Et bra bilde dette også, i likhet med de andre jeg så fra deg i denne serien (på gamle digit)! Likte at du har med en person her. Snedig med de fargeinnslagene! Bra teknisk ser det ut til! Ville kanskje ha kuttet ørlite til hø. for å få vekk den lille fargetrekanten som stikker inn...., mend et er nå litt smak og behag da! God 4'er herfra! :)

 

Helt enig i kutt av trekanten! La rett og slett ikke merke til den da det ikke var tema på den jeg har sendt galleriet. Der hadde jeg klart å styre unna den. Var hårfin balansegang og jeg synes den som gikk i galleriet er et par hakk bedere. Det har med at det er en annen person innerst i bildet som jeg syntes passet bedre inn samt at jeg traff litt bedre på en av de tingene jeg var veldig bevisst på, nemlig å få linjene til å starte i hjørnene. Å klippe ut trekanten gjør også at lijen med armaturer også treffer bedre i hjørnet

 

Kanskje ett av de bilder jeg liker aller aller best fra deg.Gir en følelse av å være der faktisk.;)

 

Takker så meget. Var forholdsvis oppglødd og hadde gledet meg til å ta disse bildene etter at jeg på Osloturen før la merke til en rekke spennende detaljer på plassen og hadde en enorm glede av å se bilder jeg hadde tenkt på lenge bli omtrent akkurat som tenkt når de dukket opp på lcd-skjermen. På turen før rakk jeg nemlig kun et kjapt bilde med tog før jeg måtte kaste meg på flytoget.

 

Så at disse bildene var gjennomtenkt lenge før jeg igjen fikk satt min fot der nede er nok en medvirkende faktor til at de fleste ble såpass vellykket.

 

Takker for meget hyggelig tilbakemelding (men det kan jo hende du bare har slengt innom et eller to av mine bilder tidligere ;-) )

 

Synes jeg dro kjennsel på bildet. Ikke noe dårligere av den grunn. Virkelig et studium av buer og linjer. Flott :)

 

 

Ja, som nevnt over er det ikke ulikt et som lå her tidligere, men ble plukket vekk ifm bildesalg da vi ikke ønsket at bildene man kunne handle til egen vegg skulle være tilgjengelig over alt på nett. Takk for hyggelig melding!

 

I høyeste grad severdig ja...!

Nettopp vært en uke i Paris, og undergrunnen (Metroen) hadde jeg håpet skulle gi resultater av denne type. Men dengang ei, kom aldri i nærheten av disse rene linjene. Og linjene (buene) og det kraftfulle uttrykket er det som slår imot en her. Kledelig etterbehandlet, de fleste valg virker godt gjennomtenkte. Finner ikke noe jeg selv ville gjort annerledes om jeg hadde sittet på dette, bare liker det.

 

Som nevnt under JEE`s kommentar så tror jeg noe av grunnen til at en del av disse ble såpass vellykket er at jeg har hatt dem i hodet i lang tid før jeg fikk mulighet til å reise tilbake for å ta bildene. Dermed har jeg også sett for meg ulike løsninger og også tenkt litt på hvor linjer osv bør starte og slutte. Heldigvis lot det seg gjøre å komponere bildene stort sett slik jeg hadde sett for meg. Ellers kan jeg nemlig gjerne se potensialet i et motiv, men ikke klare utnytte det, i hvertfall ikke på første forsøk. Man ser gjerne noen bommerter osv når man henter opp bildene hjemme. Så ser man hva man kan justere til neste gang. Vet ikke om det er slik med deg også, men jeg synes ofte mine mest vellykkede bilder har tatt form av enten prøving, feiling og justeringer eller nyopptak eller rett og slett flaks ;-) Så dersom du fant steder med potensiale så har du oe å pønske på til neste Paristur. Når det er sagt så er jo Paris et mareritt å besøke som fotograf - det er alt for mange klassiske steder som er obligatorisk å fotografere før man kan slå seg litt løs ;-)

 

 

Sinnsykt kult - helt i min stil av hva kunst er ;o) Godt jobbet. Har du link til utstillingen du hadde de andre på? Vil gjerne se flere ;o)))

 

Salgsutstillingen er fortsatt åpen. Galleri Kulturbanken i Hammerfest Sentrum. Galleriet ønsker å være et sted der kunstnere (og noen fotografer) fra nordfylket kan få spillerom til å vise frem hva de holder på med og jeg må si det er en ære å få henge sammen med f.eks maleriene til Eva Arnesen som er en fantastisk kunnskapsrik inspirator hva form, komposisjon og farge angår. Vi har ikke noen av bildene som henger der tilgjengelig på nett pr i dag, men det kan komme etterhvert som Galleriet utvikles. Takk også til deg for meget hyggelig kommentar.

 

Et av de beste bildene jeg har sett på lenge. Likte linjene og den minimalistiske farvebruken. Velkomponert med flott dybde.

 

Takker så meget! Hyggelig at flere faller for det som slo meg første gangen jeg gikk gjennom gangene der!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...