Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, starter ikke.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp bygget en ny maskin og får den rett og slett ikke til å starte.

 

Hovedkortet lyser ikke når det blir koblet på strøm, og alt er strengt tatt helt dødt. Hvis jeg prøver å jumpstarte PSU, så lyser hovedkortet og viften på prosessorkjøleren kjører i et par sekunder, før den stilner igjen. Skjermkortet starter aldri opp. Jeg har prøvd med forskjellige kombinasjoner av HW, problemet er det samme uavhengig av hvilken annen hardware som er koblet til hovedkortet(harddisker, forskjellig antall minnebrikker i forskjellige slots osv).

 

Min konklusjon er i alle fall at problemet er hovedkortet eller PSU, men har dessverre ikke noen annen HW å teste med for å isolere problemet videre.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være?

 

 

Edit:

Hovedkortet er asus crosshair v formula.

CPU er AMD Athlon x3 460

PSU Corsair GS700

 

Mvh Håkon

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ops.. så ikke at du prøvde å jumpstarte PSU.. Så tenkte jeg skulle begynne med det enkleste.

 

Blir litt vanskelig å si hva som er feil her i og med at du ikke har ekstra deler for å luke ut problemet. Du har ikke tilgang på et multimeter? Da kunne du i det minste sjekket om det var PSUen som var død

Lenke til kommentar

Mm, du jumpstartet PSU mens den var tilkoblet hovedkort etc.? Ikke nødvendigvis en genistrek. Jeg grillet et hovedkort ved å gjøre dette i min hardwarekarrieres spede begynnelse.

 

Høres nesten ut som dårlig kontakt et sted. Enten i 24pin-kabelen fra PSU eller i 24pin-kontakten på HK. Du har husket avstandsstykker bak HK, og isåfall plassert de korrekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...