Gå til innhold

PCen fryser etter installasjon av OCZ Agility 3


slippern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen folk har ingen problemer med disse nye SSD'ene, men mange har masse problemer. Jeg vil gå så langt som å si at kontrolleren som sitter på SSD'en din er defekt!!(SandForce 2281) Har selv Corsair Force 3 nå, men den fungerer absolutt ikke som den skal.

 

Har oppdatert driverne på hovedkortet. Har også prøvd forskjellige AHCI drivere. Patchet BIOS. Prøvd andre 6Gbps SATA3 kabler.

Forandret plassering på mine SATA3 kabler i kabinettet. Hastigheten

på SSD'en lå på dette tidspunkt på 250Mb's read / write. Så oppgraderte jeg Firmware og deretter foretok jeg en "secure erase" + formaterte + installerte Win7 igjen.

Deretter kunne jeg sette 6Gbps som instilling i BIOS og klarte omsider å boote.(før virket kun 3Gbps i BIOS). Når jeg deretter testet hastigheten så får jeg perfekt lesehastighet men skrive hastigheten ligger under 50Mbps på alle tester, så nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Har ingen BSOD, eller freezes men systemet er fremdeles litt ustabilt og SSD'en forsvinner fra BIOS'en nå og da!

Noen ganger vil den heller ikke boote i 6Gbps. Skjønner ikke hvordan de tør å selge et slikt produkt. :thumbdown:

Endret av Bit33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...