Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Montert vannkjøing (H60) maskinen vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå montert ett lukket vannkjølings system i maskinen, men når jeg starter maskinen står det "CPU fan faild, shutting down to prevent overheating"

dette skjer (tror jeg) fordi vifta går for sakte

har kobla sånn som det stod i manualen til kjølinga at vifta skal på CPU fan og pumpa skal på chassis fan.

 

er det noen som vet hvordan jeg kan fiske dette?

Bios er veldig limitert, var en standard HP maskin..

 

på forhånd takk for svar

 

mvh skrollan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig bare å koble til en annen vifte på den 4-pins viftekontakten som skal være rett ved cpu.

 

Det blir litt vanskelig å gjette seg frem til hva du skal gjøre i BIOS, når vi ikke vet hva du har av hardware. :)

 

Har du en meny i BIOS som heter Power?

Se om du finner CPU Fan Speed eller noe tilsvarende der.

Lenke til kommentar

Det bruker å stå med liten skrift over jumperen hva det er. Evt. kan du se om du finner en digital bruksanvisning for det aktuelle hovedkortet.

 

skal ta en titt når jeg kommer hjem. jeg vet at det finnes en fullverdig versjon av hovedkortet men den som HP bruker er en limitert versjon hvor de har fjerna 2 RAM plasser, IDE kontakt, FLoppy kontakt og litt sånt.

Lenke til kommentar

hei igjen, har sett litt rundt på HKet nå og eneste jumperene som er der er CMOS og SPI headers har også funnet hoverkortet på HP sine hjemme sider her har prøvd med nye raskere vifter uten større hell, ser ut til at den eneste vifta som fungerer her er stock vifta men den bråker som ett uvær. noen som har noen forlag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...