Gå til innhold

Kompaktkamera for 3D under vann?


Anbefalte innlegg

Bruker å reise rundt med et greit lite kompaktkamera og om jeg er et sted hvor jeg kan dykke så tar jeg med dykkehus til det. Bruker det både til bilder og litt video.

 

Etter at jeg har fått mobil med 3d-kamera virker dette plutselig veldig utdatert og jeg merker at jeg stadig oftere tar bilder med mobilen. Finnes det noen mulighet for 3D over og under vann uten å dra med seg en koffert med dyrt utstyr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bruker å reise rundt med et greit lite kompaktkamera og om jeg er et sted hvor jeg kan dykke så tar jeg med dykkehus til det. Bruker det både til bilder og litt video.

 

Etter at jeg har fått mobil med 3d-kamera virker dette plutselig veldig utdatert og jeg merker at jeg stadig oftere tar bilder med mobilen. Finnes det noen mulighet for 3D over og under vann uten å dra med seg en koffert med dyrt utstyr?

 

 

Olympus Tough TG-810 er vanntett til 10 meter og skal ha 3D-kapasitet. Veit ingenting om kameraet utanom det då.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

10m blir det ikke så mye dykking av. Og 3d-kapabiliteten for det kameraet med kun ett objektiv er vel ikke stort å skryte av. Det er kun et system der hvor man man kan ta 2 stillbilder ved siden av hverandre ved å bevege kamera en viss distanse mellom bildene. Det holder i alle fall ikke til 3d-video.

Men uten kunstig belysning er det vel ikke mye lys under 10 meter? Min erfaring er at ordentlige undervannsløsninger slanker lommeboken din serdeles raskt.

En løsning er Dette med et undervannshus. Men blir nok ikke stjernekvalitet av dette heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...