Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen høst 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen i helvettes jævla dritt i helvette! Er sikker på at jeg nailet denne så kommer pina meg dette her! Bestandig skal det være noe som går skeis! Skulle gjerne like å vite hvem i helvette som kan være så amatør å sende eksamensoppgaven til en som gir seg ut for å være en direktør!?!? Nå kan denne kollidere med mine tre andre skriftlige eksamener som kommer på våren!

 

Nå vurdere jeg å flytte til utlandet etter vgs. er så jævlig lei av norske amatøre som politikere osv! Den verste synderen er jo seff Utdanningsdirektoratet som nok en gang viser sin helvettes inkompetanse!

 

Det er faktisk en grunn til at personer som Anders Behring Breivik gjør som de gjør! Er bare så jævla lei!

Endret av simen236
Lenke til kommentar

Snakk om ansvarsfraskrivelse! Utdanningsdirektoratet har gjort en bommert som vitner om et amatørmessig, utdatert system og ansatte som ikke aner hva de driver med. Sende eksamensoppgaven på E-post?! Har de virkelig ikke skaffet en intern informasjonsplatform, type intranett, som hindrer at slike ting skjer? Selvfølgelig lar de det videre gå ut over eksaminandene... Utdanningsdirektoratet har virkelig valgt den løsningen som er enklest for seg selv. Selv taper de ikke annet enn kredibilitet.

 

Jeg jobber 50% på siden av 6 fag som privatist. Dette betyr tapt inntekt for enkelte!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei:) er det noen som har vært å sett på www.ndla.no på rettingen av eksamen 1t som vi hadde i november?

http://ndla.no/sites/default/files/1T,%20H%C3%B8sten%202011%20(L%C3%98SNING)_0.pdf

 

Vi er litt usikker på om det er rett svar på oppgave 6d Del2. Når vi prøver oss med disse verdiene får likningen to løsninger når a=0 og ingen løsning når a=4. Skulle vi ikke finne ut når likningen hadde nøyaktig en løsning?

Lenke til kommentar

Hei:) er det noen som har vært å sett på www.ndla.no på rettingen av eksamen 1t som vi hadde i november?

http://ndla.no/sites/default/files/1T,%20H%C3%B8sten%202011%20(L%C3%98SNING)_0.pdf

 

Vi er litt usikker på om det er rett svar på oppgave 6d Del2. Når vi prøver oss med disse verdiene får likningen to løsninger når a=0 og ingen løsning når a=4. Skulle vi ikke finne ut når likningen hadde nøyaktig en løsning?

 

sliter litt med den selv. har prøvd å faktorisere slik at jeg fikk x-3+a/x2= 0 , tenker liksom at jeg skal få ett andregradsutrykk ut av det å finne ut når b2-(4ac)=0 men har ikke helt fått det til. noen andre som kan konfirmere om løsningsforslaget er riktig? ellers har jeg full kontroll på det andre

Lenke til kommentar

Løsningen er grei de, og kan lett sees om en tegner funksjonen for ulike a verdier

 

Hintet er at en odde funksjon alltid har et odde antall løsninger. (Så en tredjegradsfunksjon kan enten ha en eller tre røtter)

 

Altså har funksjonen alltid minst en løsning. Den har nøyaktig en løsning når topp og bunnpunktet er på samme side av x-aksen.

 

Dette er bare å regne ut topp og bunnpunktet og sammenlikne y verdier

Lenke til kommentar

Hei, dere har et lite spørsmål om denne eksamenen for de som tok den i høst(bl.a meg):

 

1--har fått beskjed av mitt lokale eksamenskontor at jeg kan velge å ikke møte opp - og er da samtidig automatisk oppmeldt til ny eksamen i 1T i 25.mai til våren..

 

Hvordan kan det være mulig, eksamenskontorene er jo vanligvis svært svært nazi???

 

2--det betyr også at jeg kan møte opp, ta eksamenen, og hvis jeg synes det går dårlig, så er jeg fremdeles oppmeldt automatisk til en ny på vårparten??

 

(virker nesten for godt til å være sant, hva har dere fått høre? )

Endret av Frillex
Lenke til kommentar

Jeg kontaktet Eksamenskontoret noen uker siden og fikk i svar at jeg skal melde meg opp til våreksamen sånn som alle andre, altså gjennom Privatistweb. Hvis jeg da er fornøyd med karakteren jeg får i morgen (fellessensur er 20. februar), vil jeg ha muligheten til å avmelde meg fra våreksamen og få pengene refundert. Det er fordi Eksamenskontoret må være fleksible med de som kunne tenke seg å ta våreksamen også hvis de ikke blir fornøyd med karakteren. Og karakteren får vi jo ikke vite før fristen er ute (det er 4 dagers mellomrom mellom eksamen og oppmeldingsfrist for våreksamen).

 

Kort sagt: får du en bra karakter nå på fredag, sparer du 775 kr og slipper å ta eksamen på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer da å ta med meg notatene fra tidligere av, kalkisen, og litt til og venter og ser hva som skjer :).

 

Jaja, ..fremdeles slik da at jeg har fått eksplisitt beskjed om at det ER mulig å være automatisk oppmeldt 25.mai, så jeg tar med meg tingene mine - møter opp på kontoret og venter og ser hva som skjer!!!

 

 

De ansatte i eksamenskontoret vet nesten ikke selv hva som er hva...

Kun lederne der kan du spørre, og de gir et ærlig svar, har jeg opplevd.

Lenke til kommentar

Jeg har fått denne beskjeden:

"På grunn av at sensuren ikke blir klar før slutten av februar er du atomatisk oppmeldt til privatisteksamen i Sør-Trøndelag i MAT1013 Matematikk 1T denne våren. Eksamen er gratis. Gi beskjed til [email protected] hvis du ikke vil avlegge den eksamenen."

 

Ikke tvil om at jeg bare møter opp hvis jeg ikke er fornøyd med karakter, så får de ordne resten :p

 

Edit: Lykke til til dere som har eksamen i dag (inkludert meg :p)

Endret av Colb
Lenke til kommentar

Føler eksamen gikk veldig bra! var ikke mye nytt når det gjaldt oppgaver, og oppgave 9 (6´er oppgaven?) gikk bra tror jeg. Legger ut mine svar på del 2. Brukte ca 1 time på del 1, og 2 timer på Del 2.

 

 

 

Oppgave 4:

a) 41 er ikke lik 36 = ikke rettvinklet

b) 9,92

c) 38,5 grader

d) 51,19 grader eller 128,8 grader (tegnet begge)

 

Oppgave 5

a) bevis (gikk greit)

b) 8pi

 

Oppgave 6

a) 6000

b) 13,6%

c) 4,74 t (4 timer, 44 min, 26 sek)

d) a=-654,75

 

Oppgave 7

a) T2g/4pi^2=L

b) L= 0,248m / ca 25cm

c) 9,806 m/s2

 

Oppgave 8

a) 6%

b) tekst

c) 0,539 / 53,9%

d) 1,9%

 

Oppgave 9

a) C=0

b) b=3

 

 

Da håper jeg dere får liknende svar så jeg kan sove godt i kveld :p

Endret av Colb
Lenke til kommentar

Føler eksamen gikk veldig bra! var ikke mye nytt når det gjaldt oppgaver, og oppgave 9 (6´er oppgaven?) gikk bra tror jeg. Legger ut mine svar på del 2. Brukte ca 1 time på del 1, og 2 timer på Del 2.

 

 

 

Oppgave 4:

a) 41 er ikke lik 36 = ikke rettvinklet

b) 9,92

c) 38,5 grader

d) 51,19 grader eller 128,8 grader (tegnet begge)

 

Oppgave 5

a) bevis (gikk greit)

b) 8pi

 

Oppgave 6

a) 6000

b) 13,6%

c) 4,74 t (4 timer, 44 min, 26 sek)

d) a=-654,75

 

Oppgave 7

a) T2g/4pi^2=L

b) L= 0,248m / ca 25cm

c) 9,806 m/s2

 

Oppgave 8

a) 6%

b) tekst

c) 0,539 / 53,9%

d) 1,9%

 

Oppgave 9

a) C=0

b) b=3

 

 

Da håper jeg dere får liknende svar så jeg kan sove godt i kveld :p

 

Har fått stort sett like svar som deg:)

men istedenfor å skrive 4 timer og 44 min, skreiv jeg " i underkant av 5 timer". Tror du dette vil fremstå som noe unøyaktig?

Lenke til kommentar

Føler eksamen gikk veldig bra! var ikke mye nytt når det gjaldt oppgaver, og oppgave 9 (6´er oppgaven?) gikk bra tror jeg. Legger ut mine svar på del 2. Brukte ca 1 time på del 1, og 2 timer på Del 2.

 

 

 

Oppgave 4:

a) 41 er ikke lik 36 = ikke rettvinklet

b) 9,92

c) 38,5 grader

d) 51,19 grader eller 128,8 grader (tegnet begge)

 

Oppgave 5

a) bevis (gikk greit)

b) 8pi

 

Oppgave 6

a) 6000

b) 13,6%

c) 4,74 t (4 timer, 44 min, 26 sek)

d) a=-654,75

 

Oppgave 7

a) T2g/4pi^2=L

b) L= 0,248m / ca 25cm

c) 9,806 m/s2

 

Oppgave 8

a) 6%

b) tekst

c) 0,539 / 53,9%

d) 1,9%

 

Oppgave 9

a) C=0

b) b=3

 

 

Da håper jeg dere får liknende svar så jeg kan sove godt i kveld :p

 

Har fått stort sett like svar som deg:)

men istedenfor å skrive 4 timer og 44 min, skreiv jeg " i underkant av 5 timer". Tror du dette vil fremstå som noe unøyaktig?

 

Nei, så lenge du har vist utregning er selve svaret litt mer arbitrært :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...