Gå til innhold

Defekt hovedenhet i hjemmekinoanlegg, bruke resten av komponentene?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For et par år tilbake kjøpe min mor og far et komplett hjemmekino fra Samsung. I sommer ville ikke dette anlegget lengre starte, og det ble derfor sendt til reparasjon. Anlegget består av 5 høyttalere, 1 sub og en hovedenhet. I dag fikk jeg tilbakemelding om at de ikke kunne skaffe de nye delene for å få reparert dette. Pga av dette ville jeg få et erstatningsprodukt. Dette blir da det nye anlegget til mamma/pappa.

 

Det jeg da lurer på er, kan jeg få noe fart i det gamle anlegget igjen? Hovedenheten er defekt, så denne får jeg ikke brukt. Den er også levert til produsent. Men jeg har fortsatt 5 høyttalere + subben. Utifra det jeg ser, er forsterkeren inne i subben. Alle høyttalerene er koblet inn i subben. Før var det en kabel vi brukte fra subben til hovedenheten/dvdspilleren, hvor vi styrte input, lyd etc.

 

VIl det være mulig å kun kjøpe en ny Dvd/blurayspiller for deretter å koble denne til med den samme kabelen? Eller evt en annen kabel.

 

Anlegget det er snakk om er et Samsung HT-TX500. http://www.samsung.com/no/consumer/tv-home-theatre/home-theatre/home-theatre-system/HT-TX500R/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan få dette opp å gå, slik at jeg kan bruke det? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Høytallerene kan du bruke. Mulig også suben.

 

Hvordan er tilkoplingen mellom hovedenhet og sub?

 

Hvis dette er en spesial plugg, noe det mest sannsynlig er, så får du ikke liv i suben.

Men høytallerene kan du kople til hvilken som helst forsterker, bare sjekk at Ohm på dem ikke er 2. Helst 4, 6 eller 8.

 

Men disse trenger en sub, så det må til, ellers blir lyden alt for skarp.

 

 

Testet i sin tid Logitechs Z5500 høytallere på en forsterker til 17.000,-. Og dette ga faktisk enormt mye bedre lyd. Siden forsterkerene til Logtiech sugde. Men en dedkiert forsterker, så kan disse yte bedre enn ved samsung forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...