Gå til innhold

Ny spillskjerm, budsjett MAKS 3k


avona

Anbefalte innlegg

Hei, på tide med ny skjerm nå og jeg tenkte å vende meg til Forumene igjen siden jeg i fortiden har hatt god erfaring med det!:)

 

I kort trenger jeg en ny skjerm. MINST 23", og skal være egnet til spilling og en del film titting. er ikke opptatt av design eller gadgets, jeg vil ha en skjerm som dekker mine behov.

 

 

 

Prislappen er på MAKS 3000,-.

 

Leser mye om at Dell skjermene er suverene, men har ikke sett meg noe favoritt enda.

 

to jeg vurderer er Dell U2311H, som er på tilbud på dustin til 1700,-. Andre er U2412M som er på 2500,- på dustin.

 

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det er vi.

 

 

Har bare funnet denne så langt: http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1312883832

 

 

Noe annet nyttig er ikke å oppdrive, bortsett fra en unboxing video på youtube, og en video fra ei dataside som snakker om den på nederlandsk .

 

Men det jo også litt penger å spare på å kjøpe den som er på tilbud da, kan ikke si jeg er noe kresen og ser ekstremt mye forskjell fra skjerm til skjerm.. Men vet ikke jeg, håper noen som har greie kan tre farm i topicen!:)

Lenke til kommentar

I likhet med Kleivis kjøpte jeg også U2412M for et par uker siden. Jeg er veldig godt fornøyd med bildekvaliteten, og jeg merker ikke noe særlig til etterlsep eller ghosting. Jegvurderte også U2311H, men valgte U2412M fordi:

 

1) Den er 8:5 i stedet for 16:9, og de 120 ekstra pikslene i høyden har en del å si. Det merkes spesielt når jeg arbeiderved skjermen.

 

2) Den er litt større.

 

3) Noe bedre kontrast og generelt bedre bildekvalitet.

 

4) Prisforskjellen var langt fra forskrekkende. Jeg slapp unna med 2300 kroner og fri frakt med studentrabatt. (Tips hvis du studerer eller kjenner noen i nærheten som studerer.)

 

Angående tester av skjermene er det litt rart at ingen har nevnet TFT Central. De har veldig omfattende skjermtester, og har testet både U2412M og U2311H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...