Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Fusking ved full pådrag Audi A4 1.8T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nykking kan også komme av feil med lmm,feil med lambdasonde, vakumlekasje, dårlig gnist/ikke gnist på alle plugger, tett bensinfilter(med tett bensinfilter så ville den nokk ikke starta),

fult av dritt/løv og slikt inni luftfilter/luftinntak, kan være så mangt. og kansje turbo som er nevnt over her.

Lenke til kommentar

Tipper egr ventilen som ikke stenger skikkelig. Luftmasse og løse turboslanger som er nevnt over kan det oxo være.

 

Kort sagt: 1 enten elektrisk og gnist eller 2 feil luft-bensin blanding som skyldes turbo, egr, slanger, lambda, injection, luftmasse, n75 vent, turbo-aktuator osv osv.

 

Derfor må du få le.st av feilkodene. Avleser selges jo nå på Biltema! Ellers: verksted. ellers famler du i blinde!

 

Edit: noen tilføyelser.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

turboen på disse vw bilene pleier ofte å være et problem. kanskje det kan være en mulig pekepinn?

 

Det er ikke en VW

 

Kan det hende at det har noe med de stikkene til dysene som er problemet ? De som gir strøm til dysene på fuelrailen. Når jeg " riggler " litt i de så fusker den mere og mindre avhening hvor jeg riggler i disse ledningene.

Lenke til kommentar

Ja greit! Whatever. Men det er ikke turboen det er noe i veien med, Kan det hende at det har noe med de stikkene til dysene som er problemet ? De som gir strøm til dysene på fuelrailen. Når jeg " riggler " litt i de så fusker den mere og mindre avhening hvor jeg riggler i disse ledningene.

 

Om du merker at motoren går andeledes da du rører på kablene så ville jeg ha byttet de.

Lenke til kommentar

Disse motorene har også en magnetventil (N75) som regulerer aktuator/wastegate.

Har lest mye om at folk bytter til en oppgradert utgave av disse (i forhold til den orginale) som kan skaffes til en VAG forhandler. Er den defekt eller har feilfunksjon blir det feil med forhold luft/bensin.

 

Du finner sikkert mere info om det på VW-Audi klubb medlemsforum (alle kan lese, men ikke skrive) :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...