Gå til innhold

Ny spille-PC eller kan jeg bruke noe av de gamle komponentene?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag døde PC'en min. Jeg tror det er PSU'en da det ikke lyser power-lampe på hovedkortet. Jeg så uansett for meg å oppgradere PC'en min til BF3 kommer ut, evt bare kjøpe ny dersom det gamle jeg har ikke kan brukes. Oppsettet er som følger:

 

Kabinett: Lian-Li PC-7

Hovedkort: ASUS P5W DH Deluxe

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Minne: Geil 1Gb x 2 PC2-6400 DDR2-800 (2.1 V) og OCZ 1 Gb x 2 PC2-5400 DDR2-667

PSU: Hiper type R 580W

Skjermkort: Gainward 8800GT 512 MB DDR3

Forøvrig har jeg 250 GB Samsung harddisk, en DVD-brenner (sort), skjerm, tastatur, mus og høyttalere.

 

Noe jeg satte pris på med hovedkortet jeg hadde var trådløs tilkobling til nett, men det er muligens enkelt å legge til et standard HK? Kan plattformen til HK (LGA775) ta en ny intel i5 prosessor som den 2500k? Kan jeg beholde noe av dette, f.eks. kabinettet? Og jeg har altså 4 GB minne, men er det like greit å bytte til 8 GB eller raskere 4 GB minnesett (2 moduler istedet for mine 4 med forskjellig hastighet)?

 

Prismessig ser jeg egentlig for meg under 6-7k, spesielt hvis jeg kan beholde noen gamle komponenter. Den trenger ikke nødvendigvis å dra alle spill på max, men en liten ytelsesendring hadde vært behagelig. SSD disk må nok inkorporeres :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å bruke hovedkortet med plattform LGA775 til den intel 2500k? Eller er det for gammelt kort? Og vil jeg egentlig trenge mer enn 4 GB minne med DDR667/800?

 

Jeg er rimelig sikker på prosessoren - i5 2500k

Kabinettet beholder jeg.

Dersom hovedkortet skal byttes ser jeg at mange velger Asus P8Z68-V PRO eller Asus P8P67. Hva er egentlig forskjellen? Begge kan vel brukes til overklokking?

Trenger en SSD og et skjermkort, men har falt av siden sist jeg bygget maskin. Ser at en del velger Asus GeForce GTX 560 Ti 1GB

eller noe liknende, eller så går man for Asus Radeon HD 6950 1GB eller noe i den duren. Hva er forskjellen i ytelse her? Er alle SSD rimelig like i kvalitet eller er det forskjell?

Lenke til kommentar

Du må ha nytt hovedkort og ram. Socket 1155 for intel i5-2500k. Ram, Corsair 1600mhz Vengeance eller xms3.

 

SSD er veldig kjekt å ha, det holder med 60GB til OS og programmer, men hvis råd så gå for en OCZ vertex 3 120GB. Skjermkort: 560 ti eller 6950 er gode valg til rimelig pris. Du kan jo se litt på Tom's Hardware hvor de har testet og sammenlignet de fleste skjermkort på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...