Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hvem skal ta ansvar?


Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei, høsten 2010 lånte jeg leiligheten til en kompis. Noen måneder senere tok NAV på seg ansvaret for å leie flyttebyrå og få transportert alle eiendelene mine og kompisen min sine til en lagerbod.

 

Da de fra NAV drev og flytte tingene ringte jeg og sa de måtte huske å ta med sofaen min som sto i kjelleren, den sto i et felles lagringsrom som var låst. De sa de skulle ta den med, men det gjorde de ikke. Selv om jeg sa den ikke sto trygt der.

 

Jeg ringte også NAV senere og sa at sofaen ikke sto trygt der og de skulle leie noen til å hente den. Det skjedde heller ikke.

 

Nå er sofaen blitt stjelt, en helt ny skinn tre seter til 5700 kroner. Hva burde jeg gjøre? Og hvem har skylden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringte også NAV senere og sa at sofaen ikke sto trygt der og de skulle leie noen til å hente den. Det skjedde heller ikke.

 

Nå er sofaen blitt stjelt, en helt ny skinn tre seter til 5700 kroner. Hva burde jeg gjøre? Og hvem har skylden?

 

Sånn i full fart mener jeg at du har hatt masse tid og anledning til å sikre at sofaen er trygg, innen NAV fikk fingeren ut for å få flyttet den. Du visste at den sto igjen. Du visste at den var ubeskyttet og kunne bli stjålet og du visste at NAV hadde glemt den en gang, og at sannsynligheten var stor for at den kunne bli glemt igjen. Hvem er nærmest til å sikre sine egne ting? Iallefall ikke NAV, de skulle bare flytte sofaen, de. Ikke passe på den. Du har et eget ansvar for å sikre dine ting.

 

G :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, høsten 2010 lånte jeg leiligheten til en kompis. Noen måneder senere tok NAV på seg ansvaret for å leie flyttebyrå og få transportert alle eiendelene mine og kompisen min sine til en lagerbod.

 

Da de fra NAV drev og flytte tingene ringte jeg og sa de måtte huske å ta med sofaen min som sto i kjelleren, den sto i et felles lagringsrom som var låst. De sa de skulle ta den med, men det gjorde de ikke. Selv om jeg sa den ikke sto trygt der.

 

Jeg ringte også NAV senere og sa at sofaen ikke sto trygt der og de skulle leie noen til å hente den. Det skjedde heller ikke.

 

Nå er sofaen blitt stjelt, en helt ny skinn tre seter til 5700 kroner. Hva burde jeg gjøre? Og hvem har skylden?

 

Du skriver at NAV hyret flyttebyrå, men så skriver du at NAV "drev og flyttet tingene." Hvis det er slik at NAV overlot flyttingen til flyttebyrået, og flyttefolkene glemte sofaen enda de fikk beskjed om å ta med den også, kan det være at flyttebyrået har ansvar.

 

Men som Gaidaros skriver: Du visste at sofaen ikke var blitt flyttet, og at den dermed sto utrygt? Nei, da vil man lett komme til at du selv burde tatt ansvar for sofaen din.

 

Ellers: Ikke vet jeg hvorfor du ikke selv stod for flyttingen din, men jeg tror det skal mye til for at de som tilbyr gratis bistand, i neste omgang skal bli møtt med erstatningskrav fordi de ikke utførte gratisbistanden godt nok.

 

Det er nærmest som å få en gave og så kreve erstatning fordi gaven var defekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...