Gå til innhold

5x5 SL for en tynn gutt?


Anbefalte innlegg

Heihei! er 17 år og 200cm og veier hele 78kg!

 

Sliter veldig med at jeg er så sykt tynn, føler meg som et skrangel.

 

 

Er 5x5 et fint program og starte med? jeg gjør alt for og få en bra kropp!

 

(Da mener jeg trening og bra kosthold, IKKE steroider.)

 

Max jeg har benket er 50kg har ikke trent eller prøvet noe annet er veldig nybegynner for og si det enkelt.

 

Takker kjempemye for alt av svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig.

 

Gi opp. Du har tydeligvis en svak kropp som har gått i arv fra dine foreldre. Uansett hvor mye du trener kommer du aldri til å få en ordentlig muskeløs kropp.

 

På en annen måte for å svare på spørsmålet ditt. Start med 10x10. Mye bedre å kjøre rett på.

 

Lykke til, og et godt tips, diett er halvparten av treninga.

 

Direkte latterlig. Rapportert.

 

Over til trådstarter

 

5x5 er vel egentlig ment for å løfte så tungt man kan 5 ganger og ha pushet seg selv knallhardt allerede første set.

 

Jeg ville startet med vanlig 8-10x3set. Jeg ville også sett på ulike kosttilskudd fordi du er så tynn. Du trenger å legge på deg fett for å kunne bygge muskler.

 

Weight Gainere finnes det mange av rundt om kring, og de hjelper de fleste som sliter med å legge på seg.

Men helst bør du klare å legge på deg gjennom kostholdet. Spis mye av sunt fett som f.eks i laks.

 

Aldri gi opp. Tapere gir opp. ;) Ha troen. Og hadde jeg vært deg ville jeg gått inn på forumet til treningsforum.no eller iform.no hvor folk er seriøse og faktisk vil hjelpe deg om de kan.

 

Nothing worth having comes easy. Så kjør på!

Endret av itzTheTruth
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg ville henvendt meg til en som kan mye om trening. Jeg vet ikke helt hvor du kunne funnet en slik kar, men mtp høyden din er det godt mulig du ikke kan ta knebøy, i hvert fall ikke bør. Siden du har er så høy har du mest sannsynlig veldig lange lårbein. Du vil mye enklere få friksjon i ryggraden osv.

 

Er ikke helt sikker på nøyaktig hvordan det fungerte, men hver veldig forsiktig før du begir deg ut på knebøy :)

Lenke til kommentar

Jeg selv hadde en BMI på 19 (høyde 182cm, vekt 65) da jeg startet med Stronglifts 5x5. Jeg var tynn, ikke helt fornøyd med vekten, og var motivert til å starte på noe. Jeg hadde over lengre siklet over SL 5x5, men ikke funnet noen sentre med olympiadestenger. Helt til Evo Fitness startet opp her.

 

Jeg kastet meg rundt det som var nevnt som det beste nybegynnerprogrammet. Jeg leste, studerte, prøvde meg fram i starten, og tenkte at jeg må bare prøve. Hadde ingenting å tape uansett. Jeg har lært at grunnen til at vi er tynne er at vi faktisk ikke spiser nok. Rett og slett. Vi har et lavere kcal inntak enn anbefalt i løpet av en dag. Mange tror også at de er storspisere, og kan spise hva de vil uten å legge på seg.

 

6 måneder etter Stronglifts har jeg økt til 80 kg. Dette i kombinasjon med 8 simple reglene, GOMAD og selvfølgelig SL 5x5.

 

Du starter tross alt med 20 kg på de fleste øvelsene, og øker progresjonsvis. Jeg tviler vekten kommer til å være noe problem først, men mer mobiliteten. Varm godt opp, strekk ut før du starter (Squat 2 stand er VELDIG fin!). Både www.iform.no og www.stronglifts.com har enkle, greie artikler.

 

Legg egoet hjemme, ingen er proff når de starter. Les deg opp til du har endel basiskunnskaper, og prøv deg fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg selv hadde en BMI på 19 (høyde 182cm, vekt 65) da jeg startet med Stronglifts 5x5. Jeg var tynn, ikke helt fornøyd med vekten, og var motivert til å starte på noe. Jeg hadde over lengre siklet over SL 5x5, men ikke funnet noen sentre med olympiadestenger. Helt til Evo Fitness startet opp her.

 

Jeg kastet meg rundt det som var nevnt som det beste nybegynnerprogrammet. Jeg leste, studerte, prøvde meg fram i starten, og tenkte at jeg må bare prøve. Hadde ingenting å tape uansett. Jeg har lært at grunnen til at vi er tynne er at vi faktisk ikke spiser nok. Rett og slett. Vi har et lavere kcal inntak enn anbefalt i løpet av en dag. Mange tror også at de er storspisere, og kan spise hva de vil uten å legge på seg.

 

6 måneder etter Stronglifts har jeg økt til 80 kg. Dette i kombinasjon med 8 simple reglene, GOMAD og selvfølgelig SL 5x5.

 

Du starter tross alt med 20 kg på de fleste øvelsene, og øker progresjonsvis. Jeg tviler vekten kommer til å være noe problem først, men mer mobiliteten. Varm godt opp, strekk ut før du starter (Squat 2 stand er VELDIG fin!). Både www.iform.no og www.stronglifts.com har enkle, greie artikler.

 

Legg egoet hjemme, ingen er proff når de starter. Les deg opp til du har endel basiskunnskaper, og prøv deg fram.

 

Herlig å høre at folk med erfaring fra å starte høy, og tynn faktisk gjør suksess med SL 5x5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takker for svar og at admin tok seg av han tullingen.. har nå forstått at jeg spiser alt for lite, og har faktiskt tenkt til og sette opp et bra kosthold.

 

 

Er det noen som har en ide til et bra kosthold?

 

Liker ikke fisk

thats it egentlig..

 

 

Skal starte for fult etter høstferien med total makeover med kosthold og trening.

 

 

 

 

Takker engang til for seriøse og gode svar =)

Lenke til kommentar

Spis velbalansert. Personlig holder jeg meg til lite fett i maten jeg spiser. Noen velger å ha mye fett og lite karbs.

Fisk er selvsagt sunt, men mange som ikke liker fisk. Husk at maten skal inneholde mye proteiner og karbs, eller mye proteiner og fett. Det er ikke sunt hvis man har store mengder av fett og karbs i kostholdet sitt.

 

Men det kommer an på forbrenning osv.

 

Ting jeg har i kostholdet mitt.

 

Cottage cheese

Kylling

fisk

kalkun

biff(kjøtt er viktig)

Fullkornspasta

Fullkornsris

 

Er også stor fan av YT produktene.

 

Sjekk ut diverse nettsteder som iform.no hvor folk skriver om kostholdet sitt. Det er litt mer aktivitet der inne og treningsforum.no enn det er på diskusjon.no sitt trenings forum. Eller besøk kosthold forumet her inne på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Jeg selv hadde en BMI på 19 (høyde 182cm, vekt 65) da jeg startet med Stronglifts 5x5. Jeg var tynn, ikke helt fornøyd med vekten, og var motivert til å starte på noe. Jeg hadde over lengre siklet over SL 5x5, men ikke funnet noen sentre med olympiadestenger. Helt til Evo Fitness startet opp her.

 

Jeg kastet meg rundt det som var nevnt som det beste nybegynnerprogrammet. Jeg leste, studerte, prøvde meg fram i starten, og tenkte at jeg må bare prøve. Hadde ingenting å tape uansett. Jeg har lært at grunnen til at vi er tynne er at vi faktisk ikke spiser nok. Rett og slett. Vi har et lavere kcal inntak enn anbefalt i løpet av en dag. Mange tror også at de er storspisere, og kan spise hva de vil uten å legge på seg.

 

6 måneder etter Stronglifts har jeg økt til 80 kg. Dette i kombinasjon med 8 simple reglene, GOMAD og selvfølgelig SL 5x5.

 

Du starter tross alt med 20 kg på de fleste øvelsene, og øker progresjonsvis. Jeg tviler vekten kommer til å være noe problem først, men mer mobiliteten. Varm godt opp, strekk ut før du starter (Squat 2 stand er VELDIG fin!). Både www.iform.no og www.stronglifts.com har enkle, greie artikler.

 

Legg egoet hjemme, ingen er proff når de starter. Les deg opp til du har endel basiskunnskaper, og prøv deg fram.

 

Herlig å høre at folk med erfaring fra å starte høy, og tynn faktisk gjør suksess med SL 5x5.

 

Jo takk. :) Har vært en hard vei, men det kommer seg! :D

 

Spis velbalansert. Personlig holder jeg meg til lite fett i maten jeg spiser. Noen velger å ha mye fett og lite karbs.

Fisk er selvsagt sunt, men mange som ikke liker fisk. Husk at maten skal inneholde mye proteiner og karbs, eller mye proteiner og fett. Det er ikke sunt hvis man har store mengder av fett og karbs i kostholdet sitt.

 

Men det kommer an på forbrenning osv.

 

Ting jeg har i kostholdet mitt.

 

Cottage cheese

Kylling

fisk

kalkun

biff(kjøtt er viktig)

Fullkornspasta

Fullkornsris

 

Er også stor fan av YT produktene.

 

Sjekk ut diverse nettsteder som iform.no hvor folk skriver om kostholdet sitt. Det er litt mer aktivitet der inne og treningsforum.no enn det er på diskusjon.no sitt trenings forum. Eller besøk kosthold forumet her inne på diskusjon.no.

 

Ting som nevnes i den listen er fantastiske kilder til blant annet proteiner. Problemet er at om man er tynn, så vil man legge på seg Og det kjapt. Det er hele poenget med GOMAD. Legg på deg fett med helmelk/spise mer, og når du stopper GOMAD vil du gå ned litt i vekt. Deretter er det trening for å omdanne fett til muskler. Spis det du vil i starten, men prøv deg fram til matretter (spesielt som inneholder ting i listen nevnt). Kjør ting gradvis den første måneden, og dediker deg til dette. Om noe ikke fungerer, GJØR NOE MED DET! :D

 

Som sagt vil de fleste legge på seg kjappest mulig. Å faktisk se resultater fra all spisingen/drikkingen. Dette kan brukes til motivasjon, noe som gjør det enklere å fortsette. Jeg ser for meg at det å ha et fantastisk kosthold fra starten av, i tillegg til å starte brått på det kommer til å ødelegge endel.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Trådstarter: Begynn med 5x5 ST, ingenting galt i det. Jeg ser ikke hvordan 3 x 10rep skal være bedre til en nybegynner når han ikke har noe grunnlag til å trene masserep. Gå rett på 5x5, øv inn øvelsene og start programmet. Du trenger styrke i starten, og det får du av 5x5 ST. Det som er så fint med det programmet, er at det går på både styrke og masse.

 

 

 

 

nom nom nom, someone is mad<3

 

Gøy med folk som prøver å være morsom over nett, uten å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...