Gå til innhold

Uren + Fet/oljete hud


Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å legge ut et innlegg her, for å se om det kanskje er noen som har gode tips?

 

Min historie:

Har hatt problemer med huden i ansiktet lenge nå. Begynner å bli veldig lei. Det hele begynte med kviser, og jeg gikk til legen og fikk div. saker jeg kunne prøve; Dalacin, Aberela, Aknefug, Basiron, penicillin i 3 mnd etc. Ikke noe av dette gav særlig effekt, og etter at jeg begynte på P-piller forverra det seg ytterlig. Nå når jeg har sluttet på P-Piller, synes jeg det har blitt noe bedre.

 

Bruker Vichy Ansikts rens (gelé) + Tonic water + Normaderm Aknekrem fra Vichy. Synes huden min er fet og oljete for det om. Bruker det dag og kveld. Er det for ofte?

 

Sminke: Sluttet med I.D bare minerals fordi jeg fikk ytterligere utslett av det. Gikk på bodyshop og kjøpte deres Mineral powder foundation, og den var OK, men synes ikke dekkevnen var bra. Så gikk jeg rett og slett på cubus og kjøpte meg MaxFactor Mineral Liquid Foindation. Den er OK, og dekkevnen OK, men huden blir enda mer oljete av den! Også er det ikke så hyggelig at det smitter av på alt og alle... :-/

 

Hva kan jeg gjøre for å få bort kvisene og den oljete huden? Mitt kosthold er veldig bra og sunt, og jeg trener og holder meg i form.

Hvilken sminke vil dere anbefale? Og dersom noen har erfaringer med gode renseprodukter/ansiktskrem, så setter jeg stor pris på respons!

 

Håper det er noen der ute som har opplevd det samme, og kan komme med gode råd til at jeg kan få en bedre hud-dag :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har små uren hud og huden min er blandingstype. Hadde en periode hvor den var veldig fet, men så slutta jeg å bruke Nivea renseprodukt og huden min ble litt mer ´stabil´.

 

Men det jeg vil anbefale på det sterkeste er produktene fra L´occitane. Det er naturprodukter og er helt perfekt! Bruker denne rense gelen morgen og kveld. Jeg har også en dagkrem og en nattkrem fra ViVean. Jeg tror ikke de har Vivean kremene i Norge... mine er nemlig kjøpt i utlandet, og er bl.a. brukt av kosmetologer i de forskjellige salongene i utlandet.

 

Men hva slaks krem bruker du til ansiktet? For for fet hud må du ha en krem som tørker ut huden... eller??

 

Når det kommer til sminke, så har jeg ingenting tips.. bruker bare mascara og dekker til kviser om jeg har noen den dagen. Har nemlig bare noen nupper på nesa og vanligvis ikke noe annet :-)

Lenke til kommentar

Har et par produkter fra Loccitane selv, men har ikke sett at de har rensegele og sånt, så det skal jeg virkelig satse på! Takk for tipset.

Ser også at biotherm har mange ulike produkter for blandingshud, og det er jo også gode produkter.

 

Jeg bruker Vichy Dagkrem Normaderm. Spesiell som skal være for normal/akne hud.. Ttror ikke den er noe særlig bra, så skal satse på noe annet.

Vivean har jeg ikke hørt om, det skal jeg sjekke opp!

 

Heldig du da, som bare har enkle du kan dekke til.. Jeg har kviser og røde områder som jeg føler jeg vil dekke til.

Bruker du spesiell dekkstift da eller?

Lenke til kommentar

Beklager for et så sent svar, men har hatt en del ting å gjøre :)

 

Mine rensegel kjøpte jeg på flyplassen hvor de hadde en hel vegg med Loccitane produkter :-) Vet ikke hvor man får tak i de i butikkene her. Jupp, har hørt at biotherm er bra!

 

Personlig har jeg ikke erfaring med Vichy, men jeg har hørt at den ikke er noe særlig... men det spørs vell også hva slaks hudtype man har.

Har du klart å finne noe fra Vivean? Prøvde å søke opp disse kremene på google, men uten resultat.. kanskje det bare finnes i Polen? Altså, der jeg kjøpte de.. Hm..

 

Innimellom bruker jeg en tildeknings'krem' fra SebaMed, kjøpt på apoteket. Dekker til kviser og tørker de samtidig ut. Men nå selger de ikke den noe lenger da :( Nå bruker jeg en concealer fra Dior.. dekker til kvisene perfekt, men tørker de ikke ut da.

 

 

Sent svar som sagt... har du prøvd noe nytt siden? :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager for et så sent svar, men har hatt en del ting å gjøre :)

 

Mine rensegel kjøpte jeg på flyplassen hvor de hadde en hel vegg med Loccitane produkter :-) Vet ikke hvor man får tak i de i butikkene her. Jupp, har hørt at biotherm er bra!

 

Personlig har jeg ikke erfaring med Vichy, men jeg har hørt at den ikke er noe særlig... men det spørs vell også hva slaks hudtype man har.

Har du klart å finne noe fra Vivean? Prøvde å søke opp disse kremene på google, men uten resultat.. kanskje det bare finnes i Polen? Altså, der jeg kjøpte de.. Hm..

 

Innimellom bruker jeg en tildeknings'krem' fra SebaMed, kjøpt på apoteket. Dekker til kviser og tørker de samtidig ut. Men nå selger de ikke den noe lenger da :( Nå bruker jeg en concealer fra Dior.. dekker til kvisene perfekt, men tørker de ikke ut da.

 

 

Sent svar som sagt... har du prøvd noe nytt siden? :-)

 

 

Hei igjen! Takk for innspill ;)

 

Jeg er begynt med Sant Socis clear skin dag/nattkrem, og kvisekrem som tørker ut fra samme merke. Kjempefornøyd! Bruker mineral makup (concealer og pudder) fra Elisabeth Arden. Renser morgen og kveld med Vichy, men synes ikke den er noe særlig - fordi kvisene blir svært irriterte både under og etter behandling. Men jeg er blitt mye bedre i huden, takket være Sant Souis sine produkter! :)

Lenke til kommentar

Ikke bruk Vichy. Virkelig. Parfyme etc oppi, right?

 

Prøv Dermalogica eller MD Formulations. Skikkelige merker. Evt si til legen at ingenting fungerer og få noen ordentlige piller.

 

Helt sant.. Vichy er ikke bra! Hørt flere med samme erfaring. Jeg bruker nå Decléor sin Cleansing Gel og Tonic Lotion hver morgen og kveld, samt antiktsmaske fra Decléor 2 ganger i uken.

Ser ut til at ting tar tid, men det begynner å roe seg.

Lenke til kommentar

Ok, dette funket på kvisene mine, som jeg slet med i flere år:

 

- Rens huden med noe som inneholder salicsylsyre om morgen (kan vel også bruke om kvelden hvis du ikke bruker sminke, da denne syra kun virker på ren hud. Evt. fjern sminken før du bruker det). Bruk en fettfri hudkrem. Fjern eventuell sminke og rens med en mild krem på kvelden. Bruker selv ikke fuktighetskrem på kveld.

- Bruk peeling 2-3 ganger i uka hvis huden din tåler det.

- Unngå for mye sukker, og drikk mye vann (heheh).

- Ikke stress med ting, mange får kviser av stress :)

- IKKE klem på kvisene.

 

Dette er helt basic råd, men det var det som funket på meg. Det er forsåvidt ikke sikkert det funker på andre hudtyper. Jeg har selv kombinasjonshud, altså fet hud i panne, nese, hake, og normal hud i kinn.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Godt du er fornøyd :) Jeg har selv vært i en tilsvarende situasjon gjennom ungdomstiden min, og eneste som hjalp var rensekremer fra Vichy og milde funtighetskremer med aloe vera. I tillegg til en god ansiktsskrubb et par ganger i uken sammen med en god dose tålmodighet.

 

Nå sverger jeg litt til produkter fra Lush. Sjekk dem ut.. Ok priser, og der jeg handler så er det alltid god service og de har god peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...