Gå til innhold

PC til flere formål - Maks 8k


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver på å setter sammen en PC til min far. PCen skal brukes til en del "video-fiksing" og en del spill.

 

Spill vil ikke være hovedprioritet så prisklassen 1600-2000 holder for skjermkort. Dere må hjelpe meg å bestemme hvilket skjermkort i denne prisklassen vi bør gå for.

 

Har satt sammen et oppsett, dere må gjerne komme med forslag til endringer, men prisen skal ikke komme over 8.000.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=972261&su=618BAC32-A78B-47AA-B06B-615FCB6FCCCF

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Har da oppdatert handlelista:

 

Handleliste

 

Det jeg lurer på da er om 1333 MHz vs. 1600 MHz og CL8 vs. CL9 har noe å si?

 

Takk for svar!

 

CL 8 er bedre enn CL 9, cl er forsinkelse (delay) i RAMen. mindre forsinkelse = bedre.

 

mhz er klokkefrekvens og jo høyere jo bedre!

 

Mvh Øystein

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Kanskje jeg spørr vanskelig nå men... om valget står mellom lav CL eller høy MHz. Hva er viktigst?

 

1066MHz 8GB CL7

 

vs.

 

1866MHz 8GB CL9

 

Det der er to forskjellige typer RAM. Den første er 204pins SO-DIMM, som er til blant annet laptopper.

 

Jeg ville bare gått for det billigste 2x4GB kittet med XMS3 du finner. Som idag viste seg å være disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599037

 

Poenget er at forskjell i RAM-hastigheter utgjør veldig liten forskjell i ytelse i praksis. Du vil antageligvis ikke merke noen forskjell.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Har fått litt oppdaterte krav fra min far: Han ønsker å se film i full HD, og ingen spill, trenger altså ikke så kraftig GPU. Men det jeg da lurer på, om du ser vekk fra gaming, og kunn på bruk til surfing osv. og "video-fiksing".

 

Er da AMD's 6-kjerners et bedre valg enn Intel's i5 2500k?

Lenke til kommentar

Har fått litt oppdaterte krav fra min far: Han ønsker å se film i full HD, og ingen spill, trenger altså ikke så kraftig GPU. Men det jeg da lurer på, om du ser vekk fra gaming, og kunn på bruk til surfing osv. og "video-fiksing".

 

Er da AMD's 6-kjerners et bedre valg enn Intel's i5 2500k?

Jo mer arbeidet beveger seg mot tallknusing, jo nærmere kommer Phenom II X6 i5-2500k. Til internettsurfing trenger du ikke mer enn en tokjerner. "Videofiksing" blir vel fortsatt i5-2500k bedre enn Phenom II X6 siden den har Quicksync som er bortimot 5 ganger raskere i omkoding av videomateriale hvis programmet støtter det.

Lenke til kommentar

Har fått litt oppdaterte krav fra min far: Han ønsker å se film i full HD, og ingen spill, trenger altså ikke så kraftig GPU. Men det jeg da lurer på, om du ser vekk fra gaming, og kunn på bruk til surfing osv. og "video-fiksing".

 

Er da AMD's 6-kjerners et bedre valg enn Intel's i5 2500k?

 

 

ville droppa å kjøpt windows, og heller bruke litt mer på skjermkortet, fesk 560 ti: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622807

 

Du fikk det kanskje ikke med deg? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...