Gå til innhold

[Løst] Koble kamera direkte i PC?


Anbefalte innlegg

Har ny PC og tenkte at jeg for første gang skal prøve å koble kameraet direkte til PC'n med den medfølgende kabel.

Gjelder en Canon 7D.

På kabelen som fulgte med kameraet er det festet en plastlapp med rød skrift. Det står ATTENTION! Koble ikke kameraet til datamaskin med denne kabelen uten å installere medfølgende programvare!

 

Har flere andre kameraer av andre merker, men der står det ingen slik advarsel (selv om det følger med programvare)....

 

Så langt har jeg bruk kortleser til CF-kort, og det har funket veldig bra. Nå funker ikke denne kortleseren lenger og derfor tenkte jeg å bruke kabelen.

Har egentlig ikke lyst til å installere medfølgende programvare heller, og lurer derfor på om jeg løper noen som helst slags risiko ved å koble kabelen fra 7D'n direkte i PC'n .

 

Anyone?:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velge objektivdata for autokorreksjon i kameraet, skyte tethered (kontrollert fra pc), endre innstillinger i kameraet etc.

DPP er en glimrende Raw-konverterer - litt grovkornede innstillinger, men gir veldig bra farger. Kan også autojustere for vignettering, distorsjon og kromafeil for Canon-optikk.

Takker! Det var noe å tenke på ja.... :hmm::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...