Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Snarvei-taster på tastaturen er borte

Anbefalte innlegg

Jeg har formatert min Dell bærbare PC, men snarveitastene jeg bruke på tastaturen (som f.eks. å justere lysstyrke osv. med Fn+pil opp/ned) er borte.

Har prøvd å lete litt etter programmet, men er litt usikker på hvilket program det er. Noen som har peiling her?

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=W764&catid=-1&dateid=-1&impid=-1&osl=NO&typeid=-1&formatid=-1&servicetag=&SystemID=LAT_13&hidos=W732&hidlang=no&TabIndex=&scanSupported=False&scanConsent=False

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke DELL, men Googlet litt rundt.

Kan det være at dette styres i oppstarten av Windows (F2 ved oppstart)?

Les følgende jeg fant på nettet:

This drove me crazy for about 2 hours today. I swear I saw something in the control panel to switch between function keys and multimedia keys but alas I couldn't find it. Here's what you have to do: As the system in booting hit F2 to go to Setup. From there click 'System Configuration' then 'Function Key Behavior'. Switch to 'Fuction Key First' then hit the 'Apply' box, then 'Exit'. Now the function keys will work normaly and you can hold 'Fn' to use the multimedia fuctions.

Seriously, I searched through offline help for an hour and a half, then these forums for half an hour and I'm amazed at how hard it is to find out how to do something this simple. I'm just glad I've been messing around with computers since the days of DOS so I thought to look in the BIOS.

Det er også mulig at problemet løses dersom du legger inn System Utilities/Dell Utility. Denne laster ned automatisk patcher og oppdateringer.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...