Gå til innhold

[Løst] Kjøpe første stasjonære PC - hobbyspilling og -videoredigering 10 000,-


Anbefalte innlegg

Nå er lista bestilt, og venter i spenning. Det blir som vist i lista i post 1, men minnebrikkene er byttet til Corsair low profile Vengeance 8gb, i tillegg til en G300 mus og Sidewinder X4 keyboard.

 

Imidlertid er ikke HX750 på lager lenger, og det vil den heller ikke være før 22. september. Er denne så overlegen god at jeg burde vente på denne, eller finnes det alternativer? Vil HX650 kunne brukes for fremtidig SLI og overclock? Er OCZ modstream 700W et annet alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå har jeg montert pcen, og oppstart går smertefritt. :)

Men; jeg får problemer med OS installasjonen. Har installert Ubuntu 10.04 på en Vertex 2 etter å ha kjørt installasjonen fra en minnepinne, og finner SSDen i BIOS. Men da jeg skal starte opp første gang etter installasjon, vil ikke Ubuntu starte, jeg blir stående med en svart skjerm. Jeg har bootet med minnepinnen igjen, og jeg finner SSDen og den andre HDD jeg har. Men å bootefra SSDen går altså ikke...

 

Prøvde et kjapt googlesøk, og fant noen tråder om ACHI, men alle disse handler om W7. Har noen noen gode råd?

Lenke til kommentar

Hva bør CPU ligge på under idle? Jeg ligger på 36-37 +/-. Virker det OK? Krøp litt over 50 da jeg kjørte Prime95 og målte med Core Temp.

Idle temp har ikke så mye å si.

Rett over 50'c i prime er bra, spørs hvor lenge du kjørte prime da ?

Du bør kjøre det noen timer, helst bortimot 8 timer hvis du skal teste stabilitet på evt overklokk.

 

Gratulerer med ny hardware.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Takk for det! Det er veldig moro!

 

Jeg kjørte ikke Prime så lenge, nei. Får gjøre det senere i kveld :) Kjører på 3.3ghz. Ikke noe overclock enda, så burde ikke få så høye temperaturer.

 

Jeg har forresten noen problemer med harddisk #2. Sliter med skriverettigheter og generell "stabilitet". Systemet fant ikke disken etter OS installasjon, så jeg la den til via kontrollpanel --> adm.verktøy. Ligger som "primærdisk". Skal uansett installere OS på nytt om noen dager. Bør jeg da partisjonere den? Hvis jeg husker riktig, lot jeg den ligge urørt under forrige OS install.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...