Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må tømme pc for strøm før oppstart


Anbefalte innlegg

Hei, bygde for en måneds tid en pc. Etter lang tid med feilsøking har jeg klart og løst de fleste problemene, men er da ett problem igjen som jeg har sett meg veldig lei av. Hver gang jeg skal starte opp pc'en må jeg først slå av PSU, vente til jeg ser at alle LED lysa på HK har slått seg av, og deretter skru på igjen PSU og starte opp. Dette må gjøres hver gang, men det har vert unntak, ett var nå ganske nylig da pc'en hang seg opp, og jeg holdt inne av knappen til pc'en slo seg av. Neste gang jeg da skulle starte opp, gikk det fint uten og tappe pc'en for strøm. Noen som vet hva problemet kan være? Er det noe med bios? her er forresten link til pc'en min: https://prisguiden.no/liste/126790

På forhånd, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan desverre ikke sies med sikkerhet hva som er synderen. Det kan være PSU.

 

Hadde selv en pc med samme symptomene som du her beskriver. Denne maskinen døde etterhvert da hovedkortet ble gradvis dårligere - dvs hyppigere feil, og bytting av psu hjalp ikke.

 

Det eneste du faktisk kan gjøre er å prøve å bytte strømforsyning.

 

Aller først kan du jo selvsagt teste med memtest, men resultatet kan ikke tolkes entydig da feil avdekket med memtest også kan skyldes dårlig psu.

Lenke til kommentar

Det kan desverre ikke sies med sikkerhet hva som er synderen. Det kan være PSU.

 

Hadde selv en pc med samme symptomene som du her beskriver. Denne maskinen døde etterhvert da hovedkortet ble gradvis dårligere - dvs hyppigere feil, og bytting av psu hjalp ikke.

 

Det eneste du faktisk kan gjøre er å prøve å bytte strømforsyning.

 

Aller først kan du jo selvsagt teste med memtest, men resultatet kan ikke tolkes entydig da feil avdekket med memtest også kan skyldes dårlig psu.

Har testet memtest allerede, og resultatet ble 0 errors... så tror du jeg bør bytte PSU da? Eller er det mulig at feilen ligger i bios? Takk for hurtig svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...