Gå til innhold

Hvordan gå fortest mulig ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurte på hva som er den beste treningen - som er tilgjengelig på f.eks et treningsstudio - for å gå ned i vekt mest mulig, men likevel få bra helse o.l av det?

 

 

En ting jeg har notert er jogging - men jeg synes ikke det fungerer noe bra for meg, skjønner selv ikke hvorfor. Jeg spiser generelt ikke noe mye - ikke noe mere enn de syltynne medelevene mine, som bare stapper i seg MCern mat hver dag osv, mens jeg bare nøyer meg med 3 skiver på skolen.

Hvorfor har dette seg? At jeg går fortere opp i vekt, og treigere ned i vekt enn de medelevene mine?

 

Men om dere har noen forslag til hvorfor joggingen ikke funker, eller en annen trening tilgjengelig på et treningsstudio, så blir jeg veldig glad for svar!

 

Desperat.

 

Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis riktig og tren. Det er virkelig ikke noe mer hokus-pokus enn det. Hvis du vil vite hva du gjør galt hadde det vært greit om du skrev ned en liste over hva du spiser i løpet av en dag. Veldig mange som tror de spiser sunt som egentlig ikke gjør det i det hele tatt.

 

Noen er født med fantastisk forbrenning, andre er ikke. Slutt å se på andre og konsentrer deg om deg selv.

Lenke til kommentar

Spis riktig og tren. Det er virkelig ikke noe mer hokus-pokus enn det. Hvis du vil vite hva du gjør galt hadde det vært greit om du skrev ned en liste over hva du spiser i løpet av en dag. Veldig mange som tror de spiser sunt som egentlig ikke gjør det i det hele tatt.

 

Noen er født med fantastisk forbrenning, andre er ikke. Slutt å se på andre og konsentrer deg om deg selv.

 

Er du født med unormal forbrenning er du syk. Hvileforbrenningen (BMR) din er avhengig av fysiologiske faktorer som alder, kjønn, vekt (og fordeling mellom fett/muskler, men dette er små forskjeller). Utover dette kommer aktivitetsnivå inn.

 

En person med lopper i ræva har høyere forbrenning fordi det krever mer å trippe rundt hele tiden enn å sitte med ræva godt planta foran flytende krystaller.

Lenke til kommentar

Er du født med unormal forbrenning er du syk. Hvileforbrenningen (BMR) din er avhengig av fysiologiske faktorer som alder, kjønn, vekt (og fordeling mellom fett/muskler, men dette er små forskjeller). Utover dette kommer aktivitetsnivå inn.

 

En person med lopper i ræva har høyere forbrenning fordi det krever mer å trippe rundt hele tiden enn å sitte med ræva godt planta foran flytende krystaller.

Finnes fortsatt folk som aldri gjør en dritt, lever superusunt og aldri legger på seg en kilo. Kjenner drøssevis av dem.

Lenke til kommentar

Er klar over det, men hjelper ikke om de kan spise en grandiosa om de har droppet frokost og lunsj. Totalt sett så er deres forbrenning lik tilført energi. Selvfølgelig kan man binge en dag og gå 2000kcal i overskudd. Men kjører man 1000kcal i underskudd de to påfølgende dagene er de tilbake på scratch.

 

Folk tror ofte at de spiser så mye, men ber man de telle kaloriene er det ikke så altfor ille.

Lenke til kommentar

Er klar over det, men hjelper ikke om de kan spise en grandiosa om de har droppet frokost og lunsj. Totalt sett så er deres forbrenning lik tilført energi. Selvfølgelig kan man binge en dag og gå 2000kcal i overskudd. Men kjører man 1000kcal i underskudd de to påfølgende dagene er de tilbake på scratch.

 

Folk tror ofte at de spiser så mye, men ber man de telle kaloriene er det ikke så altfor ille.

Som regel spiser vi tynne mye mer enn andre tror.

Lenke til kommentar

Trening er gram, kosthold er kilo. Hvilke styrkeøvelser du gjør kommer til ha fint lite å si på vekttapet. Det som funker best er å finne noe du syns er gøy og holder pulsen oppe; begynn med basketball eller innebandy eller noe, motivasjonen er en helt annen når du har en ball å løpe etter istedet for et kaloritall.

 

Jassogitt: Som regel spiser "vi tynne" mye mindre enn vi tror selv.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Er klar over det, men hjelper ikke om de kan spise en grandiosa om de har droppet frokost og lunsj. Totalt sett så er deres forbrenning lik tilført energi. Selvfølgelig kan man binge en dag og gå 2000kcal i overskudd. Men kjører man 1000kcal i underskudd de to påfølgende dagene er de tilbake på scratch.

 

Folk tror ofte at de spiser så mye, men ber man de telle kaloriene er det ikke så altfor ille.

Som regel spiser vi tynne mye mer enn andre tror.

 

Har vært der selv. Det finnes ikke noe magisk ved forbrenning. Loggfør spisingen din i gram og du vil se at du med BMR og aktivitetsnivå ikke ligger så høyt som du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...