Gå til innhold

[Løst] Corsair H80 vs H100 ?


pippskalle

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har bestemt meg for å kjøpe Enten Corsair's H80 eller H100 kjøler for min nye build.

Det vil da være til å kjøle ned en Intel 2600k prosessor i mitt Corsair Graphite 600T White kabinett.

så mitt spørsmål er da om Corsair H80 Med Push/Pull er noe bedre en

H100 med kun luft som Pusher :hmm: ?

 

(Kommer til å kjøpe enten 2 Noctua NF-P12 120mm fans eller

2 Scythe Gentle Typhoon 120mm fans til den kjøleren jeg bestemmer meg for å kjøpe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

h100 er overpriset av ytelse/pris

 

Jo, typ ca 41.- i pris forskjell...

Jeg synes ikke 839.- er så ille. Ett stort pluss er og at H100 ser mye bedre ut i kassa.

 

Kjøler meget bra gjør den og men langt fra custom vannkjøling så det må ikke sammenlignes.

Average tempen min er 61'c på min [email protected] med spenning på 1.4v etter noen timer med prime.

Etter noen timer med spilling så er average tempen på 52'c, synes ikke det er så ille med den høye spenningen på cpu'n.

 

 

Kanskje den bråker mye for noen ( jeg vet ikke for jeg bruker andre typer vifter til min ) men for de som er redd for støy kjøper uansett sine egne vifter som de vet har ett lavt støynivå.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Har bestemt meg for å kjøpe Enten Corsair's H80 eller H100 kjøler for min nye build.

Det vil da være til å kjøle ned en Intel 2600k prosessor i mitt Corsair Graphite 600T White kabinett.

så mitt spørsmål er da om Corsair H80 Med Push/Pull er noe bedre en

H100 med kun luft som Pusher :hmm: ?

 

(Kommer til å kjøpe enten 2 Noctua NF-P12 120mm fans eller

2 Scythe Gentle Typhoon 120mm fans til den kjøleren jeg bestemmer meg for å kjøpe)

med h100 og coolit eco-c240, så må man ha høy rpm vifte, siden de har mange finne per tomme

Lenke til kommentar

med h100 og coolit eco-c240, så må man ha høy rpm vifte

 

Vet ikke hvordan det er med coolit sin radiator, men det stemmer ivartfall IKKE det du sier om Corsairs radiator på H100.

 

Jeg bruker Gentle Typhoon på min H100, og det er ikke mer en ca 1'c i forskjell på max ( 1850rpm ) eller på middels ( 1200rpm )

 

Nå kan det ju vare sån at du mener 1200rpm er høy rpm, men for meg så er det ca mitt på treet rpm.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...