Gå til innhold

Kart over fiber i Norge (FiberNorway crowdmap) - gi ditt bidrag for mer fiber i Norge


Anbefalte innlegg

Det er ikke lett å finne ut hvor man kan få fiber-optisk bredbånd til hjemmet i Norge. Det er mange leverandører, og mange av dem holder kortene tett inntil brystet. Fiber er fremtiden, i alle fall for oss som er datainteresserte. En del av de som har fiber er fremtidsrettede, datainteresserte og vennlige. Derfor har jeg lansert et fiber-kart over Norge, basert på selvrapporteribg via tjenesten Crowdmap (Ushahidi)

 

http://fibernorway.crowdmap.com/ kan man se hva som er rapportert inn av dekning, og selv rapportere om man har eller kjenner til om det er fiberdekning et sted.

 

Hvis mange nok av de som har fiber er greie og bruker et minutt eller noe slik til å rapportere, så har vi privatpersoner som håper på fiber i hvert fall et sted å lete.

 

Jeg har akkurat startet dette. Det er ment til ikke-kommersiell bruk. Min egeninteresse i dette er at jeg venter på Bofiber i Bergen og håper at et slik kart kan få flere til å signere med dem, slik at de kan få farten på sin LAANGSOMME utbygging. Foreløpig er det bare Fana i Bergen som har dekning på kartet, og Nordreisa(!) hvor av en eller annen grunn 95% av befolkningen har fiberdekning. Det er mange kilder til informasjon. BKK har adresselister lagt ut over sin dekning i Bergen. Store deler av Nord-Trøndelag har dekning, og en del mindre kommuner har små ildsjel-bedrifter. Men det blir for mye for en person å sy sammen. Blir det stort gir jeg det til FiberNorge eller en ideel data-brukerorganisasjon.

 

Derfor en vennlig oppfordring: dere som har fiber - rapporter dekningen på

 

http://fibernorway.crowdmap.com/

 

Rapporter og andre innspill mottas med takk!

 

Hilsen

 

Fibernorway

Endret av Fibernorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...