Gå til innhold

2 Tv'er, 3 bilde kilder


Anbefalte innlegg

Hei.

 

har gått til innkjøp av TV til soverommet, en 42" LCD fra philips. I stua har jeg en 40" fra Sony.

 

Har 3 bilde kilder som står i benken i stua: HD PVR, PS3 og HTPC. Alle 3 på HDMI.

 

Alle 3 kildene er kobla til tv'en i stua, men nå ønsker jeg at alle 3 bildekildene også kan vises i soverommet.

 

Noen idee om hvordan jeg får til dette? med noe splitter eller lignende? LEgg gjerne til link til produkter dersom du anbefaler noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skaffer deg et høytalersystem så finnes det receivere til 4-5000kr som har to hdmi utganger og 5-6 innganger.

 

nylig kjøpt meg en sony reciever med 3 hdmi in, og kun 1 ut.. men bruker ikke disse på recieveren.. har valgt å koble alt til tv'en, og lyd fra tv'en til reciever.. kanskje litt old fasion og mye kabler, men slik ble det. :p

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er så avanser som deg ( med 3 videokilder og 2 tver ) så skal jeg forsøke med et forslag .

 

hvis jeg forsto deg riktig så ønsker du å kunne velge mellom de 3 kilden på begge tvene uavhengig av hverandre ?

 

Da er jeg redd for at du trenger 2 splittere ( elle svitcher) hor hver av kildene

Du vil da ende opp med 6 kabler.

3 av dem går da til utstyret i stuen og de andre 3 inn på soverommet.

 

hvis du ikke er så avanser så ser jeg at komplett.no har en svich med 4 innganger og 2 utganger.

 

hvis du ikke får lyden over HDMi kabel som mådu nok tu til disse resciverene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...