Gå til innhold

Ny gaming PC 6-9K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlige nyheter...

Den Pc'en ble nettop solgt :(

 

Men hva synes dere om det oppsettet jeg postet?

det med i5 osv?

Dette:

ANTEC HCG 520 HIGH CURRENT GAMER PSU 520WATTS 80 PLUS BRONZE

ASUS Mainboard S-1155 P67

FRACTAL DESIGN Core 3000

CORSAIR SSD Drive 60G Force Sandforce SF-1200

MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, "Twin Frozr III PE

INTEL Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

SAMSUNG 1TB SATA 7200RPM 32MB

HP DVD1270i RTL black

CORSAIR Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit

Total pris: 9078,-

 

Det er veldig bra det, mye for penga. Litt nysgjerrig på akkurat hvilket P67-hovedkort du har valgt, men ellers ser det knall ut. ASUS' P67-hovedkort er uansett gode alle sammen med unntak av LX-varianten.

Lenke til kommentar

http://www.amentio.no/GeForce-GTX-590-3072MB-PhysX-CUDAPCI-Express-20,-GDDR5,-3xDVI,-native-HDMI-ASUS/cat-p/c/p3887478.html

 

 

Frister voldsomt og kjøpe dette kortet, og bare bli ferdig med Pc oppgraderinger på enn stund...

 

Har lest litt og kortet slår virkelig høyt på benchmarks.

 

Er det verdt 2k for og oppgradere til dette kortet?

 

Er det en billig bra PSU dere ville anbefalt til dette kortet?

 

Rett meg viss dette er idioti.

Lenke til kommentar

http://www.amentio.no/ASUS-S1155-P67-DDR3-SATA6-GBE-ATX-ASUS/cat-p/c/p3693268.html

 

Det er hovedkortet.

 

Jeg fant ut at jeg har en DVD brenner i min gammle pc, med lightscribe og alt, den kan fortsatt brukes sant?

bra det. dvd-brenneren man brukes hvis den er sata

 

http://www.amentio.no/GeForce-GTX-590-3072MB-PhysX-CUDAPCI-Express-20,-GDDR5,-3xDVI,-native-HDMI-ASUS/cat-p/c/p3887478.html

 

 

Frister voldsomt og kjøpe dette kortet, og bare bli ferdig med Pc oppgraderinger på enn stund...

 

Har lest litt og kortet slår virkelig høyt på benchmarks.

 

Er det verdt 2k for og oppgradere til dette kortet?

 

Er det en billig bra PSU dere ville anbefalt til dette kortet?

 

Rett meg viss dette er idioti.

 

Det kortet koster 2000 KR ekstra og yter som 2 570 I sli. det var aldri ment for fremtidssikring.

Lenke til kommentar

Ett billigere bra presterende skjermkort?

Vil ha ett high end kort

 

Ett billigere bra presterende skjermkort?

Vil ha ett high end kort

GTX 570 er High-end. GTX 590 er bleeding-edge med SLI innbakt i pakka, hvis SLI ikke fungerer er det like bra som et GTX 570, hvis SLI fungerer kan man oppnå dobbel ytelse hvis man ikke er flaskehalset av prosessor og spillet skalerer bra oppover i ytelse. De som kjøper et GTX 590 burde ikke gjøre det for å "fremtidssikre", men heller fordi de ønsker det beste og skal ha det uansett pris.

 

I dag, der de fleste spill er konsollporter som kjører over 100fps på et enkelt GTX 570 er det ikke noe poeng i å kjøpe et GTX 590 og få alle problemene med ekstra støy og særdeles mye mer varme for å få ytelse du ikke ser med microstutter og driverproblemer som topping av kaka. Selv det originale Crysis går glatt på et GTX 570, det finnes bare et spill som faktisk ikke kan dras på maks med 570 og det er Metro 2033 som er så dårlig kodet at det er meningsløst som annet enn ytelsestest.

 

Om du derimot skal kjøre 5760x1080 vil jeg anbefale et GTX 590 eller mer, men dette vil øke prisen med minst 6000 kr :whistle:

Sry for dobbel post..

Skjønner dette, det er en knapp der det står "rediger" på postene du har lagt ut. Jeg regner med du skjønner hva denne gjør selv ;)

Lenke til kommentar

Ett billigere bra presterende skjermkort?

Vil ha ett high end kort

 

Ett billigere bra presterende skjermkort?

Vil ha ett high end kort

GTX 570 er High-end. GTX 590 er bleeding-edge med SLI innbakt i pakka, hvis SLI ikke fungerer er det like bra som et GTX 570, hvis SLI fungerer kan man oppnå dobbel ytelse hvis man ikke er flaskehalset av prosessor og spillet skalerer bra oppover i ytelse. De som kjøper et GTX 590 burde ikke gjøre det for å "fremtidssikre", men heller fordi de ønsker det beste og skal ha det uansett pris.

 

I dag, der de fleste spill er konsollporter som kjører over 100fps på et enkelt GTX 570 er det ikke noe poeng i å kjøpe et GTX 590 og få alle problemene med ekstra støy og særdeles mye mer varme for å få ytelse du ikke ser med microstutter og driverproblemer som topping av kaka. Selv det originale Crysis går glatt på et GTX 570, det finnes bare et spill som faktisk ikke kan dras på maks med 570 og det er Metro 2033 som er så dårlig kodet at det er meningsløst som annet enn ytelsestest.

 

Om du derimot skal kjøre 5760x1080 vil jeg anbefale et GTX 590 eller mer, men dette vil øke prisen med minst 6000 kr :whistle:

Sry for dobbel post..

Skjønner dette, det er en knapp der det står "rediger" på postene du har lagt ut. Jeg regner med du skjønner hva denne gjør selv ;)

 

 

 

Tusen takk for hjelpen :-))

 

Men, er det noen komponenter jeg kan få litt billigere uten og merke så mye i ytelse?

som hovedkort og videre?

 

Vil spare litt penger skjønner du :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg vet mye om Amentios priser, men et HD 6950 2GB eller GTX 560 Ti vil gi deg 85-90% av ytelsen til en del lavere pris.

Hd 6870 vil gi 80% av ytelsen et 570 gir til nesten halve prisen.

 

På dustin.no har de et GTX 470 AMP! til 1300 kr som vil gi desidert best pris/ytelse.

 

 

Jeg satser på max grafikk på BF:3

spiller på 1920*1080 oppløsning på 42 tommer.

Klarer disse grafikk kortene dette?

Lenke til kommentar

ANTEC HCG 520 HIGH CURRENT GAMER PSU 520WATTS 80 PLUS BRONZE

ASUS Mainboard S-1155 P67 PRO

FRACTAL DESIGN Define R3 Titanium Grey

OCZ SSD 120GB SATA 3 AGILITY 3

MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, "Twin Frozr III PE

INTEL Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

SAMSUNG 1TB SATA 7200RPM 32MB

CORSAIR Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit

---------------------------------------------------------------

Tror dette blir buildet mitt, og legger bare til ett annet 570, hvis det trengs i en viss framtid.

 

Total pris: 9274,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...