EviLEddiE Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Kom over følgende nyhetsmelding hos Digit-Life under mitt daglige besøk hos Warp2Search: 2D flickering of GeForce FX 5900 – a bug or lame PCB design? — Cormac @ 14:08 Andrew Vorobyew (anvakams), our video section editor, answering these forum questions related to screen flickering of NVIDIA GeForce FX 5900-based cards, informed that it seemed the reason of 2D flickering during scrolling of large and picture-rich texts was the 2D clock speed not reduced but set to the 3D nominal. The same flickering occurs in a number of menus or intermediate screens between tests (i.e. in 3DMark03). This problem was examined on 4 different graphics cards with different drivers. FX5800 doesn't produce such artefacts, but one of the old 5900 Ultra cards on different PCB caused the flickering as well. Andrew believes the flickering is caused by a hardware GPU bug or PCB circuitry (repeated in the new design) that produces crosstalk and/or raises 2D clock. Kan dette være pga at NVIDIA måtte rushe FX5900 for å kunne slå R9800Pro i ytelse? Dette viser at ATI nok enda ligger godt foran NVIDIA i bildekvalitet...
YpsiNine Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Sånn kan det gå. Jeg kommer nok ikke til å handle noen flere Nvidia produkter uansett.
m-kane Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 Sitter på et FX 5900 (non ultra) og har ikke lagt merke til no sånn?
EviLEddiE Skrevet 6. august 2003 Forfatter Skrevet 6. august 2003 Sitter på et FX 5900 (non ultra) og har ikke lagt merke til no sånn? Hvilken produsent kommer din FX 5900 fra? Mest sannsynlig så har du fått et kort med en revidert PCB der feilen er fikset...
m-kane Skrevet 6. august 2003 Skrevet 6. august 2003 MSI. Men det må poengteres: Jeg har ikke lagt merke til problemet
EviLEddiE Skrevet 7. august 2003 Forfatter Skrevet 7. august 2003 Kom over denne forumtråden hos nV News. Brian Burke fra nVIDIA bekrefter dette problemet med FX5900, og spør forumbrukerne der om hjelp for å løse dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå