Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av PC (i30)


Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10452

 

Dette er PCen jeg skal starte med:

 

Jeg skal spille spill feks BF3, Dota2 og Star Wars: Old republic.

 

Pcen skal koste max 11000. (UTEN: SKJERM. HØYTTALERE. KEYBOARD. NORTON/FORSIKRING. TRÅDLØST NETTVERK. UPS. SPILL)

 

*Prosessoren skal være i5 2500k

*Skal ha 8gb ram

 

*Trenger hjelp til hovedkort/Kabinett.

*Skjermkortet er vel greit?

 

*60 GB SSD holder for windows?

 

*1 TB harddisk holder

 

*Hva bør jeg legge i OS? Bør jeg laste ned eget?

 

*Hva med kabler? Følger det med strøm kabel til pc og skjerm? og overgang fra pc til skjerm?.

Skal ha egen skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645946

 

Mvh,

James

Endret av JamesMcAvoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett velger du det som du syns ser bra ut.

Hovedkort er bra.

Strømforsyning kan du la stå.

Minne velger du det billigste settet, koster under 100kr ekstra for 4GB mer RAM.

Skjermkort lar du stå.

60GB SSD holder for Windows ja, null problem.

Windows Home Premium 64bit er like greit for gaming som Ultimate. Du bør absolutt ikke piratkopiere Windows, det er like lurt som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Kabler følger med.

Skjerm pleier å komme med kabel.

Lenke til kommentar

Kabinett velger du det som du syns ser bra ut.

Hovedkort er bra.

Strømforsyning kan du la stå.

Minne velger du det billigste settet, koster under 100kr ekstra for 4GB mer RAM.

Skjermkort lar du stå.

60GB SSD holder for Windows ja, null problem.

Windows Home Premium 64bit er like greit for gaming som Ultimate. Du bør absolutt ikke piratkopiere Windows, det er like lurt som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Kabler følger med.

Skjerm pleier å komme med kabel.

 

Bare lurer - hvorfor sammenlikner du å piratkopiere windows med å pisse i buksa for å holde seg varm? :p

Lenke til kommentar

Bare lurer - hvorfor sammenlikner du å piratkopiere windows med å pisse i buksa for å holde seg varm? :p

Fordi du sparer penger nå, men du ender kun opp med å kutte penger som Microsoft trenger for å fortsette å utvikle og forbedre windows. Hvis alle hadde piratkopiert windows kunne du regnet med at det hadde vært langt mer skummelt med virus og blue-screens hadde kommet oftere, du betaler en engangssum for flere år med driverstøtte, oppdateringer og stabilitet. Å piratkopiere blir derfor som å pisse i buksa for å bli varm, du vinner nå, men det vil ødelegge i fremtiden.

Er ikke det litt unødvendig med 80 watt mer en du trenger @strømforsyning? :)

Og musa du har valgt @http://www.komplett....gSystemId=10452 er mye dårligere enn det du har å velge mellom, Razer Naga, for mer keybindings, deathadder/imperator for fps ville jeg selv ha valgt :)

Du vet at dette er basisgrunnlaget, og han skal velge litt småting forskjellig fra grunnmodellen?

 

Angående mus, så er dette veldig smak og behag. G700 er en veldig god mus, om den passer for TS er helt umulig for meg å vite.

Selv har jeg aldri likt Razer, jeg hører mye rart om varierende byggekvalitet rundt deres produkter. Naga, og Imperator bruker forøvrig en Philips Twin-Eye-sensor, som ikke er særlig god på annet enn dpi. Deathadder bruker en Avago-sensor, men det er særlig denne musen jeg hører mye rart om døende mus og lignende.

 

G700 bruker derimot en ganske mye bedre sensor enn disse Razerne: Avago ADNS-S9500, det er en av de beste sensorene for høy dpi, den har 5% positiv akselerasjon ved høye hastigheter, men tåler høye hastigheter og sliter lite med rask bevegelse.

 

EDIT:

hvordan vet du at det er akkurat 80W for mye på en 620W? Jeg vil nå heller si at på dette oppsettet kunne TS klart seg med en 400-450W, det finnes bare alt for få gode alternativer der nede til å velge det.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...