Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Endre kostholdet - igjen

Missen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter et par mnd med strengt kosthold og mosjon har jeg nå endelig kommet meg på idealvekten min. Fra og med i dag vil jeg derfor tillate meg å spise litt mer enn det jeg har gjort så langt. Har lagt ganske mye i kaloriunderskudd, med et daglig inntak på ca 1300 kcal. Dette har jeg gjort ved å kutte fullstendig ut ost, brød, "vanlige" kjøttvarer(kjøttdeig, pølser ol.) og heller valgt magre kjøttprodukter samt fisk og kylling. I løpet av disse mnd har jeg merket et stort savn etter dette, og vil derfor ha dette med i mitt daglige kosthold, samtidig som jeg vil fortsette å spise sunt. Ergo; ingen godteri i ukedagene, KUN på lørdager! :)

Spørsmålet mitt er om dette er greit, i forhold til å holde vekten. Har virkelig kostet å leve på knekkebrød og vann, dog har kiloene gått vekk. Nå vil jeg også si at det som fikk meg opp i vekt var pommes frites og hamburger samt chips og sjokolade, IKKE vanlig mat og pålegg.

Skal også slutte å telle kalorier, har vært med i vektklubben.no hvor jeg har lagt inn alt jeg har spist. Er dog veldig bekymret for økt vekt igjen, dersom jeg velger denne livsstilen. Kan noen gi meg råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg går minst én times tur hver dag. I tillegg kommer jobb, hvor jeg er aktiv og går eller står så og si hele dagen. Vet ikke om dette kan betraktes som direkte trening, men er ihvertfall den aktiviteten jeg har.

Skrevet

Aha okei :) Jeg har gått ned seks kilo på 3 mnd, kanskje litt kort tid, så er vel lettere å gå opp de kiloene igjen. Er mest opptatt av å holde en stabil vekt med et vanlig kosthold, ikke diett/lavkalori.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...