Gå til innhold

[Løst] spørsmål angående flyfag og elektro:


Articzz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

jeg går nå beggynt på mitt siste år på ungdomsskulen :D

og har vell egentlig bestemt meg for og gå elektro så flyfag og så videre til og bli helikopter pilot i enten ehc eller bristow. men jeg har noen spm som sikkert en del av dere som leser nå kan svare på :)

 

snittet for og komme inn på flyfag går det ut fra karakterene dine i gk elektro eller ungdomskulen?

 

er det samme vg1 elektro jeg trenger for og komme på flyfag som og bli elektriker?

 

er det best og ta pilot utdanninga i Norge eller Usa?

 

hva er snittet for og komme inn på flyfag?

 

gode egenskaper innen for pilot yrket?

 

Joakim P.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

inntaket på flyfag vurderes ut ifra karakterene dine fra vgs ja og du må gjerne over 4 i snitt og opp imot 5 for å være sikker på å komme inn, snittet for å komme inn varierer jo ifra år til år og spesielt mye på landslinjer som flyfag da det kan være utrolig mange som søker et år og færre det neste fordi de hørte at ingen kom inn året før osv.

 

og vg1 elektro er vg1 elektro uansett hva du vil gå videre innenfor samma fagområde.

 

pilot/yrkesflyger utdanning kan man ta i militæret, men det er trangt å nå igjennom nåløyet der.

 

for å ta pilotutdanning sivilt må man finansiere store deler av kostnadene selv men lånekassen støtter en god del.

 

les mere på: http://www.luftfartsskolen.no/index.php

Lenke til kommentar

inntaket på flyfag vurderes ut ifra karakterene dine fra vgs ja og du må gjerne over 4 i snitt og opp imot 5 for å være sikker på å komme inn, snittet for å komme inn varierer jo ifra år til år og spesielt mye på landslinjer som flyfag da det kan være utrolig mange som søker et år og færre det neste fordi de hørte at ingen kom inn året før osv.

 

og vg1 elektro er vg1 elektro uansett hva du vil gå videre innenfor samma fagområde.

 

pilot/yrkesflyger utdanning kan man ta i militæret, men det er trangt å nå igjennom nåløyet der.

 

for å ta pilotutdanning sivilt må man finansiere store deler av kostnadene selv men lånekassen støtter en god del.

 

les mere på: http://www.luftfartsskolen.no/index.php

 

takk for info :D hadde egentlig tenkt og gå ehc pga kjennspak til visefolk som jobber der og de driver med øvelser her jeg bor :D ett nytt spørmål som kansje noen kan svare på er har hørt att elektro er ganske lett! er det det eller bare tullball?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...