Gå til innhold

Flimring og artifekter i spill


Winniee

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Radeon HD5850 skjermkort i PCen som ble kjøpt for ett år siden. I det siste har jeg spillt litt på den, og under stressende spill begynner det plutselig å flimre og blinke etter en stund. Bl.a blir musepekeren i spillet (og windows om jeg alt tabber ut) flimrete og full av 'streker'. Sjekker catalyst control center og ser at temp ligger på 85 C under spilling, alt av clock speed er på auto. Ligger forøvrig på 725 MHz GPU og 1000 MHz memory. Temp ligger forøvrig på rundt 35-40 C i idle... Er dette veldig høye temperaturer? Er skjermkortet ødelagt? Burde jeg clocke ned GPU/memory? Temp i rommet ligger vel på normale 21-22 C... I tillegg har jeg et kabinett med flere vifter, så regner med temperatur og luftstrømning i kabinettet er bra.

 

...Noen tips? Ser for meg at det blir fullstendig umulig å spille BF3 under slike forhold :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned gpuid og sjekk de andre temperatursensorene på skjermkortet, se om noen er over 110 grader.

 

#1 har highest 71 C, #2 110.5 C, #3 111 C

 

Hmm, ikke bra(?).

 

Edit: de over var average gitt, highest er:

 

#1 75 C

#2 132.5 C

#3 134.5 C

 

...virkelig ikke bra

Endret av Winniee
Lenke til kommentar

VRM er små firkanta moduler som regulerer spenningen til kjernen på kortet. De har en tendens til å bli veldig varme, og på originalkjøleren på i hvert fall 4870 så er bunnplaten i direkte kontakt med dem. Noe som gjør ettermontering av kjølere til en del jobb (siden de ikke har direkte kontakt med disse modulene, bare selve kjernen).

Lenke til kommentar

skjønner.

 

ALt sitter som støpt på skjermkort, og det er fullstendig støvfritt inni der.. Prøvde å teite skruene men de rikket seg ikke, så regner med alt er ok der! da spørs det om det er fornuftig å clocke ned skjermkortet, har lite lyst til det dog, skejrmkortet skal jo fungere som det er ment til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...