Gå til innhold

Rc-BIl Gåen Motor trenger ny!


Lennz

Anbefalte innlegg

HAr en Hbx bonzer hvor motoren min gikk til Helve..e her om dagen, trenger derfor ny motor og har kikket på 2 forskjellie rc-butikker på nett, men prisen er så forskjellig at jeg er usikker på om det er samme motor...noen her som kan fortelle meg om disse 2 er samme motor eller om det er 2 forskjellige?

 

http://www.globy.no/rc-hobby/rc-biler-cars/deler-oppgraderinger-til-biler-parts-upgrades-for-cars/deler-oppgraderinger-til-elektro-biler-parts-to-electro-cars/deler-oppgraderinger-til-hbx-biler-parts-uppgrades/deler-til-xt-bonzer-cross-tiger/motor-540

 

http://rcbutikken.no/produkter/hbx-1-10-monster-xt-og-buggy-xt/8103---hbx-1-10-motor.aspx

 

 

på forhånd takk

 

Lennz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på hva som har gjort at den er ødelagt. Er det KV3600 motor ? Hva slags batterie osv har du til den motoren - er det der det ligger ? Eller er bare motoren bare gammel ? Så ut som en gammel type motor også. Håper på svar fra deg, med tanke på at jeg selv har en HBX, men dette er en ROCKET PRO BRUSHLESS. Ingen problemer med den forløpig ;:=)

Lenke til kommentar

Børstemotorer er ikke så solide som skikkelige børsteløse motorer og på langt nær like kraftige. Dessuten er de forferdelig ineffektive, bare ca 60-65% går til bevegelse mens resten går i varme. Børsteløse motorer kan godt ha opptil over 90% effektivitet. Det er ikke uvanlig at du kan holde hånden på en sånn motor etter 40min med bonn gass på 2s LiPo.

 

Hvis du har testet noe batterigreier med mer enn 7,2 volt så har du svaret på hvorfor motoren din gikk skeis. De tåler ikke mer enn det. Jeg og en kamerat testet hvor lenge en HPI Sprint2 funket med 7,4volt LiPo batteri og etter 1 minutt (max) så tok viklingene fyr og gnistråket sto alle veier.

 

Siden du likevel må ha ny motor så burde du ta en titt på børsteløse oppsett da de er mye kraftigere og går mye lengre på et batteri. Du må også ha ny regulator hvis du bytter motortype da børsteløse motorer er 3-fase.

Lenke til kommentar

Ah litt seint til å kikke her ser jeg...jeg bytta denj ut med en likens motor, men tenker det blir så jeg kjøper børsteløs seinere! Må man ha ny Esc når man kjøper børsteløst oppsett?

 

Motoren gikk til helvette for at det kom en del småsteiner å slikt inn i motoren, og viklingene virket ikke lengre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...