Gå til innhold

Hvordan utvide nett med TP-Link TL-WA901ND og Zyxel P2812


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig en TP-Link TL-WA901ND for å utvide rekkevidden på nettet hjemme. Routeren jeg bruker er Zyxel P2812, fra Telenor.

 

Noe forutsigbart har jeg støtt på visse problemer. For det første må jeg endre til en statisk IP-adresse på PC-en for å få tilgang på nettutvideren. Etter en stund fant jeg ut av det, slik at jeg fikk installert og kunne sette den i repeater-modus. Jeg er usikker på hvorvidt jeg skal sette den i repeater-modus eller universal repeater-modus, forresten. Når nettutvideren settes i repeater-mode (eller universal), forsvinner den jo fra radaren. I teorien skal jeg bare logge meg på det normale nettet da? Det har jeg prøvd, både med og uten statisk IP, som ikke har funket. Mistenker problemer er at det er ulike IP-adresser på nettutvideren og routeren, men jeg har jo egentlig ikke den fjerneste anelse. Hva skal jeg gjøre for å få orden på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den må stå i universal repeater og du må legge inn macadressen til Zyxel på siden hvor du velger universal repeater.

Husk å lagre og reboote router.

 

Vet ikke om du må bruke samme subnett (10.0.0.xxx) på begge eller ikke, men du kan jo prøve begge deler.

 

Takker så meget for hjelpen. Da ble jeg i alle fall sikker på at "universal repeater"-modus var riktig. Etter det endret jeg bare til DHCP på repeateren, og så fungerte det plutselig. Er ofte sånn - vet ikke helt hva man gjør, men prøver man mange nok forskjellige ting, ramler man på den riktige løsningen til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...