Gå til innhold

Tenker å kjøpe Imac


Anbefalte innlegg

Hei, jeg funderer på og kjøpe den beste 27" imaccen.

Jeg hadd tenkt å oppgradere grafikkkortet til 2 gb og prosessoren til 3.4 ghz i7

Men syntes dette ble ganske dyrt, og lurer på om det er så my forskjell uten? Skal brukers til musikk produsering, avansert video og bilde redigering, og litt spilling (minecraft, the sims, Age of enpires3(noen som vet om det er kompatibelt med MAC?)

Og hvis jeg kjøper den med 4 RAM (2x2) og ska sette inn 4 til selv, burde jeg ta 1x4 gb, eller 2x2gb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkortet kan jo være en god ide å oppgradere. Når du jobber med musikk, video og bilderedigering er internminne nesten viktigere enn prosessorhastighet. Sett inn så mye internminne du har råd til. Dt gir deg veldig mye igjen i forhold til det du skal jobbe med.

 

Mvh Jens Hammersgård

Lenke til kommentar

Bruk heller pengene på i7 enn grafikkoppgraderingen. Ikke kjøp RAM med det første. Prøv først om 4 GB (2x2)er greit nok, hvis ikke, kjøper du hos Komplett eller lignende (2x4 GB som vil gi deg totalt 12 GB, mer enn nok!). IKKE KJØP MINNE HOS APPLE.

 

Velger du tastatur med ledning er det kjekt å vite at dette tastaturet har 2 usb-porter på siden samt numpad!

 

Hvis du er student, husk at det er 8-10 % studentrabatt!

Lenke til kommentar

Tror studentrabatt gjelder fra og med videregående skole. Det er åpenbart at du skal benytte maskinen med den hensikt at den skal vare også til neste år som vgs-elev.

 

Det jeg tror er mest smart: La det være standard 4 GB (2x2) hvis du kjøper maskinen fra Apple. Senere bestiller du separat 2x 4 GB-brikker hos f.eks. Komplett.

Lenke til kommentar

Jeg har toppmodellen selv, med 3,4 GHz, 2 gig på skjermkortet og 16 gig RAM.

 

Det trenger du ikke. (Ikke jeg heller, strengt tatt.) i7 vil være litt raskere enn i5, men spørsmålet du må stille deg er om du har dårlig tid. "Tid er penger", heter det, men det er mest relevant hvis man får betalt for jobben. i5 vil stort sett klare det i7 klarer, det går bare litt treigere.

 

2 gig på skjermkortet trenger du bare hvis du skal spille nyere og tyngre spill. Jeg valgte det for å være forberedt på Skyrim når den kommer. Men de spillene du nevner vinner ingenting på det.

 

Skal du produsere video og bilder så er det RAM som gjelder. Mer er bedre. Jeg ser du sier du vil ha 8, og det er nok for det meste. Om det butter i noen redigeringsoppgaver så er det jo kurant å sette inn mer senere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...