Gå til innhold

BK: To røde...


Anbefalte innlegg

To røde...

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

Jeg ønsker å vite hva dere synes om komposisjon, fargesammensetning, skarphet m.m

 

Bildet er tatt med:

 

Canon 30D

Canon EF-S 60mm macro

 

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Kritiser gjerne småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har lagt dette bilde inn under det nye Evalueringsnivå Kritikk så jeg synes jeg nesten må gi litt konstruktiv kritikk da.

Hvis man ser på de to røde så er de komponert fint i bildeflaten, men det som ødelegger litt er blandet litt oppe til høyre som også har kommet i fokus. Noe jeg syns er viktig når man driver med makro er bakgrunnen. Her har du en veldig rotete bakgrunn med mange både lyse og mørke partier som fremstår som linjer. Øye vil alltid prøve å følge linjer og dermed tar det også en del oppmerksomhet vekk fra motivet. Jeg ville prøvet meg på flere forskjellige vinkler for å få en mer monoton bakgrunn og fokus kun på de to røde. Jeg tenker ofte på mindre er mer filosofien når jeg tar makrobilder. Du virker som du har kontroll på fokus og dybdeskarphet, så mitt tips er og jobbe litt mer resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...