Gå til innhold

BK: Hjem fra fisketur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her synes jeg det blir for mye forgrunn i forhold til det øyet mitt hviler naturlig på - båten. Ellers ser det ut som om at du har maskert ut himmelen og havet og gjort det mørkere - du burde jobbe litt med maskeringa di. Lurer også litt på hvorfor det er gjort? Himmel/hav/båt fremstår nå for mørkt synes jeg.

 

Edit: Fiksa noen klønete formuleringer. ;)

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Her synes jeg det blir for mye forgrunn i forhold til det øyet mitt hviler naturlig på - båten. Ellers ser det ut som om at du har maskert ut himmelen og havet og gjort det mørkere - du burde jobbe litt med maskeringa di. Lurer også litt på hvorfor det er gjort? Himmel/hav/båt fremstår nå for mørkt synes jeg.

 

Edit: Fiksa noen klønete formuleringer. ;)

 

 

Takk for konstruktiv kritikk:)

Tar til meg det du påpeker

Lenke til kommentar

Komposisjon osv er greit nok her, men hele bilde ødelegges av en litt rar etterbehandling. Jeg er alt annet enn ekspert på etterbehandling, men jeg er litt enig med olegunnaro som stiller spørsmål tegn med hvorfor dette bilde er utsatt for avansert etterbehandling i det heletatt.

Ta for eksempel bilde opp i full størrelse og kikke på område mellom baugen på båten og steinene. Som sagt så ødelegger slik behandling hele bilde for min del.

Lenke til kommentar

Ville hatt utsnittet med et kraftig kutt nede, nesten helt opp til nærmeste kanten på moloen under fyret! Enten så er dette veldig hardt belyst eller etterbehandlet på en eller annen måte som gjør farger/lys litt merkelige. Hva du da kan gjøre annerledes kommer alt an på hva som er hendelsesforløpet...

Likte motivet ditt, så gir bildet en 3'er på "potensialet"... :)

Lenke til kommentar

Takk for flott kritikk :)

Fant en link til etterbehandling i et fotoblad hvor en enkelt skulle gjøre fargene klarere.

Det kan nok fungere på en del motiv når en vet hvordan,men ikke her som dere sier.

Men nå har jeg iallefall prøvd,men det var nok altfor klar himmel med sterkt lys så ikke bidro positivt her

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...