Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BlueCom gjør seg vanskelige


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte BlueCom ADSL over telefon for under ett år siden og ble ikke informert om bindings tid på ett år eller oppsigelses tid på 2 måneder, nå skal jeg flytte om 5 dager og har ordnet med ny ISP dit jeg flytter (- for det koster like mye å få ny ISP og bedre linje enn å flytte og oppgradere BlueCom abonementet)

 

Problemet er at jeg har ikke fått andre papirer eller mailer enn regninger fra BlueCom og jeg har ikke blitt informert om hverken oppsigelses tid eller bindingstid. BlueCom sier jeg må finne ut av deres regler selv når jeg bestiller noe - Jeg mener at det minimale man kan forvente å få opplyst er hva man har fått og hvilken avtale som er inngått og det som brev.

 

Jeg må nå betale oppsigelses tiden (2 måneder abonemang) 1120,- og brudd på bindingstid 1000,- Linjen blir stående åpen og ubrukt i 2 måneder før en leie-fommel fra Bravida kommer og napper ut ledningen fra sentralen.

 

Hvem har rett? Vurderer å finne advokat :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo så å si alltid et års bindingstid eller lengre på ADSL-abonnementer, men hvis du ikke har fått noen papirer synes jeg det er litt rart at de skal kreve dette.

 

Kikket rundt på BlueCom.no, og jeg fant ikke en eneste side hvor det faktisk sto nevnt at de hadde oppsigelsestid og et års bindingstid. Merkelig.

Lenke til kommentar
Har aldri fått, sett eller inngått noen kontrakt, ikke fått no henvisning til regler og informasjon på internett når jeg pratet over telefon heller.
Da er jo saken grei; Bluecom har ikke noe å komme med. Hvis du ikke har skrevet under på en avtale, så kan ikke Bluecom kreve bindingstid. Prøver de å lage bråk, så anbefaler jeg deg å ta en kjapp telefon til forbrukerrådet.
Lenke til kommentar
Har aldri fått, sett eller inngått noen kontrakt, ikke fått no henvisning til regler og informasjon på internett når jeg pratet over telefon heller.
Da er jo saken grei; Bluecom har ikke noe å komme med. Hvis du ikke har skrevet under på en avtale, så kan ikke Bluecom kreve bindingstid. Prøver de å lage bråk, så anbefaler jeg deg å ta en kjapp telefon til forbrukerrådet.

 

Jepp...når man nevner forbrukerrådet til noen som ikke har gode argumenter pleier de å gi seg ganske fort. Negativ omtale er mer skadelig enn tapet av en kunde :smile:

Lenke til kommentar

Ja nå har forbrukerrådet fått enda en sak...

 

Synes det er råttent å gi info om bindingstid og oppsigelses tid når man sier man skal flytte og ønsker frakobling, er liksom litt seint å komme med regler da :roll:

 

Skal jeg sende mail til Bluecom og si at forbrukerrådet har tenkt å ta seg en prat med dem tro hehehe...mmmmno don't think so - De skal få seg en overraskelse tilbake :evil::lol:

Lenke til kommentar
Da er jo saken grei; Bluecom har ikke noe å komme med. Hvis du ikke har skrevet under på en avtale, så kan ikke Bluecom kreve bindingstid. Prøver de å lage bråk, så anbefaler jeg deg å ta en kjapp telefon til forbrukerrådet.

 

Hvis man skal kreve underskrevet kontrakt så vil vel de færreste ISP-er i norge kunne kreve dette.

Hvis man bestiller på web så får man opp villkårene og en må bekrefte at man godtar disse.

Hvis han har kjøpt det over telefon så burde han ha fått beskjed om bindingstiden, de færreste telefonselgere gidder og opplyse noe særlig mer om vilkår og andre betingelser uansett produkt.

Lenke til kommentar

Vil bare gjøre oppmerksom på at vanligvis står abonnementsvilkårene på baksiden av fakturaen. Da har du ikke noe å stille opp med, da denne er godtatt av deg så fort du har betalt første regninga. At du ikke har lest den er en annen sak, men å betale regning med abonnementsvilkår skrevet på baksida er å godta den. Hvis du ikke ville det måtte du avbestilt før denne var betalt.

Lenke til kommentar
Vil bare gjøre oppmerksom på at vanligvis står abonnementsvilkårene på baksiden av fakturaen. Da har du ikke noe å stille opp med, da denne er godtatt av deg så fort du har betalt første regninga. At du ikke har lest den er en annen sak, men å betale regning med abonnementsvilkår skrevet på baksida er å godta den. Hvis du ikke ville det måtte du avbestilt før denne var betalt.

 

Berre for å avklare den med ein gong; Det står IKKJE bakpå Bluecom sine rekningar.

 

Jeg bestillte BlueCom ADSL over telefon for under ett år siden og ble ikke informert om bindings tid på ett år eller oppsigelses tid på 2 måneder, nå skal jeg flytte om 5 dager og har ordnet med ny ISP dit jeg flytter

 

Når det gjeld generel bindingstid så blir eg overaska over at du ikkje var klar over at det var det, men det er jo sjølvsagd ISP sin plikt i opplyse deg det på ein eller anna måte (før avtalen trer ikraft).

 

Meiner å hugse at på den fyrste fakturaen eg fekk av Bluecom så stod det "bindingstid" på produktbeskrivelsen. Dersom det har gjort det hjå deg og så har du jo du på ein måte akseptert det produktuet du betaler for... Eg meiner; Dersom du hadde fått feil produkt i "produktbeskrivelsen" så hadde du vel ikkje betalt?

 

Likevel så burde du jo ha blitt opplyst om ei bindingstid før fyrste faktura.

 

Til sist må eg seie at eg er overaska over den dårlege erfaringa du opplever med Bluecom no. Sjølv har eg opplevd Bluecom som svært seriøs og behjelpelig. (dog spent på å sjå korleis det går når eg skal reforhandle pris med dei! :D )

 

Lukke til videre!

 

-Green-

Lenke til kommentar
Jeg har kampanjepris nå, den får du så sant du er villig til og binde deg i ett år.

 

Bra! :) Då blir det nok det på meg og. Har 400/128 no. Vurderer å øke til 720/128, men dilemma blir for meg: Eg veit at dei klarer å levere 400 til meg no. Det er jo ikkje sikkert at eg FÅR 720, sjølv om eg øker...

 

P.S. På "speedometertesten" begynner Bluecom å komme skikkeleg dårleg ut no! Sløvt av dei å ikkje melde frå om at hastigheten er 400/128 og ikkje 378/128. + prisen er feil!

 

-Green-

Lenke til kommentar

Det kan hende det står no bakpå første regningen til Bluecom, men jeg måtte MASE på dem for å få dem til å sende regning i begynnelsen... Det kom nemlig aldri noe i posten og jeg mailet sikkert 5-6 ganger før de fant ut at de skulle sende regning, det var ei helt normal regning uten trykk på bakside.

(Det var etter at de hadde klart å sende ut noen purringer og inkasso varsler på regninger jeg ikke hadde fått, men etterlyst)

 

Heldigvis ordnet nå det seg etterhvert..

 

Må si jeg har totalt mistet respekten for Bluecom og skal aldri ha noe med dem å gjøre ijenn, så da har jeg 2 teleselskap jeg ikke vil komme i nærheten av, Telenor og Bluecom (kan noen se på internett sidene deres- det står så mange latterlig dårlige ting der - en plass så jeg de hadde skrevet bla, bla, bla om omtale og på http://www.bluecom.no/privat/om/ hehe håpløst dårlig)

 

Nå skal jeg prøve Kvalito ett år, så de hadde fått bra plassering på ITavisens test :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Bluecom i over 1 år til nå og aldri hatt noen problemer med dem.

 

Når man tegnet abonnementet, så stod det i Vilkårene at oppsigelsestiden er 2 mnd.

Det som mange "hopper over" er å lese vilkårene når man trykker OK for å godkjenne at man tegner abonnementet.

Selv nå når jeg bestilte oppgradering av linjehastighet til kampanjeprisen som de hadde, måtte jeg godkjenne og akseptere 2 mnd oppsigelsestid.

 

Det eneste som kan være negativt med Bluecom, er at oppsigelsestiden er så lang som den er, men jeg ble fortalt at man kunne avslutte abonnementet sitt fortere, viss de fikk Telenor Trenering AS til å gjennomføre "klippingen" av linja tidligere.

 

Tisc 8)

Lenke til kommentar
Da er jo saken grei; Bluecom har ikke noe å komme med. Hvis du ikke har skrevet under på en avtale, så kan ikke Bluecom kreve bindingstid. Prøver de å lage bråk, så anbefaler jeg deg å ta en kjapp telefon til forbrukerrådet.

Hvis man bestiller på web så får man opp villkårene og en må bekrefte at man godtar disse.

Mener du at det er bindende bare man bekrefter vilkårene på web? Syns jeg høres veldig rart ut...
Hvis han har kjøpt det over telefon så burde han ha fått beskjed om bindingstiden, de færreste telefonselgere gidder og opplyse noe særlig mer om vilkår og andre betingelser uansett produkt.
Han har jo tydligvis ikke blitt opplyst om noen som helst form for bindingstid. Selv om han burde blitt opplyst om det, så er jo ikke det hans problem. Og uansett kan vel heller ikke det være bindende?
Lenke til kommentar
Mener du at det er bindende bare man bekrefter vilkårene på web? Syns jeg høres veldig rart ut...

Han har jo tydligvis ikke blitt opplyst om noen som helst form for bindingstid. Selv om han burde blitt opplyst om det, så er jo ikke det hans problem. Og uansett kan vel heller ikke det være bindende?

 

Vel, slik er jo helt vanlig uansett leverandør og tjenester.

Antar at det duger i og med omtrent samtlige leverandører bruker metoden ved webbestillinger.

Vel, problemet er jo og bevise hvem som har rett ved muntlige avtaler.

Lenke til kommentar
Det er jo så å si alltid et års bindingstid eller lengre på ADSL-abonnementer, men hvis du ikke har fått noen papirer synes jeg det er litt rart at de skal kreve dette.

 

Kikket rundt på BlueCom.no, og jeg fant ikke en eneste side hvor det faktisk sto nevnt at de hadde oppsigelsestid og et års bindingstid. Merkelig.

 

Da kan du ikke ha kikket spes. godt....

 

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold...ardbetingelser/

 

Pkt. 9

9.1 Avtalen trer i kraft ved bestilling av produkter/tjenester. Bestilling kan skje muntlig og skriftlig, herunder ved elektronisk melding.

 

Og vips, så var vel tlf-bestillingen omfattet, og kundens ansvar fordelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...