Gå til innhold

Vanntett kamera/vanntett hylster - hjelp til kjøp


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe et vanntett kamera som skal brukes i kajak og under snorkling. Jeg har ikke så god greie på vanntette kameraer, så jeg trenger litt hjelp! :) Det må være relativt lite og lett, og vanntett ned til iallfall 3 meter. Det må selvfølgelig ta så gode bilder som mulig ;) Makspris rundt 3000? Aner ikke om det er nok for bruken jeg nevner, men det skal ikke brukes fryktelig mye, så vil ikke bruke kjempemye penger på det.

 

Jeg har et vanlig kompaktkamera fra før, et Casio Exilim, så om det er lurere å kjøpe et slags hylster istedet for et nytt kamera er det selvfølgelig en mulighet.

 

Noen som har erfaring med vanntette kameraer og har noen lure tips? :)

 

 

PS: Det må gjerne være støtsikkert også, siden jeg er en enorm kløne!

Endret av Maiwa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har selv et Nikon S640 kompakt kamera med Digipack plastbeskyttelse. Fungerer noenlunde greit til snorkling men får mye rare lysbrytninger i luft. Ville valgt "Pentax Optio WG-1" eller "Panasonic Lumix DMC-FT3" til bruk i kajakk, bedre løsninger har nok en egen evne til å bli dyre og tunge.

Er også mulig det dukker opp noen nye vanntette kamera i slutten av August om du har tid til å vente.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Generelt sett har jeg minimal erfaring med kamera og foto. Dog driver jeg litt med ekstremsport og kjøpte meg i år et GoPro HD. Du kan filme eller ta stillebilder, med et ganske lite kamera som tåler en god støyt. Pengene er det absolutt verdt!

 

Ta en titt på det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...