Gå til innhold

Hva kunne vært bedre vedrørende atomkraftverk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er del av en gruppe som driver med MUN, en slags FN-simulasjon, hvor vi diskuterer forskellige ting på skolen.

 

Jeg skal skrive en resolusjon ang. dette temaet, og prøver å finne måter man kunne gjort systemet bedre på, spesielt med tanke på sikkerhet. Jeg har allerede en del punkter, men skulle gjerne hørt hvilke tanker dere har også.

 

Gjerne litt ekstreme, så det blir litt debatt.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man burde kunne bytte ut gamle og farlige atomkraftverk med nye og sikre uten å få kjeft fra "miljøvernerne" i Greenpeace :thumbdown:.

 

Men det var vel ikke akkurat slike innspill du så etter. Denne delen av diskusjon.no har mye meninger rundt atomkraftverk, men kan ikke bidra med så mye rent faglig.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Så sant, så sant.

 

Er vel heller få som vet hva det egentlig dreier seg om :)

 

Spre atomavfallet mer. I dag lagres vanvittig mye av atomavfallet produsert i Europa på store oppsammlingspunkter, f.eks Cherbourg i Frankrike (det desidert største). Hadde en terrorist fått det for seg å styrte et passasjerfly e.l inn i en av disse installasjonene ville konsekvensene blitt katastrofale og vidstrakte (jeg snakker om Tsjernobyl x 10). Jeg skjønner at å spre atomavfallet ikke akkurat er så veldig fornuftig i et miljøperspektiv, men i det minste burde sikkerheten ved disse installasjonene økes betraktelig. Pr dd er også sikkerheten utrolig dårlig. Man kan f.eks fly et helikopter over anlegget uten at noen hever et øyebryn. Det er sjokkerende dårlig.

Lenke til kommentar

Så sant, så sant.

 

Er vel heller få som vet hva det egentlig dreier seg om :)

 

Spre atomavfallet mer. I dag lagres vanvittig mye av atomavfallet produsert i Europa på store oppsammlingspunkter, f.eks Cherbourg i Frankrike (det desidert største). Hadde en terrorist fått det for seg å styrte et passasjerfly e.l inn i en av disse installasjonene ville konsekvensene blitt katastrofale og vidstrakte (jeg snakker om Tsjernobyl x 10). Jeg skjønner at å spre atomavfallet ikke akkurat er så veldig fornuftig i et miljøperspektiv, men i det minste burde sikkerheten ved disse installasjonene økes betraktelig. Pr dd er også sikkerheten utrolig dårlig. Man kan f.eks fly et helikopter over anlegget uten at noen hever et øyebryn. Det er sjokkerende dårlig.

Bra innspill! Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...