Gå til innhold

Spill PC for fremtidens spill


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har funnet ut at jeg må bytte ut PCen min etter at jeg ikke klarer å kjøre BF:BC2 i 1024x768 uten at det hakker noe villt!

 

Så, da har jeg satt sammen en PC som muligens er brukbar for Battlefield 3, Diablo 3 og spill som kommer fremover i tid.

 

Handleliste

 

Spørsmålet er om dette er en spill som kan fungere i noen år før jeg må bytte den ut eller om skjermkortene ikke vil holde mål?

 

Takker for input!

 

Om skjermkortene ikke er noe tess i fremtiden kan jeg evt kjøpe et slikt, Radeon HD 6870x2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hovedkortet er m-ATX, jeg ville heller byttet til noe med standard ATX for å få utnyttet plassen. Skal du ha et ekstra skjermkort for SLI/Crossfire senere, vil du med det kortet du nå har valgt ikke få plass til noen andre PCI- eller PCI-e-baserte utvidelseskort (ekstra lydkort, WLAN, TV-kort etc.) ettersom hvert skjermkort dekker over 2 slots (inkl. sin egen PCI-e 16x)

2. Minnet du har valgt er basert på socket 1366, som støtter triple-channel RAM. Du bør bytte til et sett med parvis like brikker, fortrinnsvis 2x4 GB. Det du har valgt nå er et sett med tre brikker på 2 GB hver.

3. Harddisken er av typen som spinner ned når den ikke er i bruk, og krever bittelitt tid på å spinne opp igjen når den på nytt skal brukes. Jeg synes den fungerer utmerket til lagring, selv om jeg per i dag heller ville gått for Samsung sin F4-serie som ligger i samme prisklasse og ikke har dynamisk hastighet. Til OS og programvare bør du imidlertid bruke en disk med fast 7200 RPM (eller en SSD om du har råd). Samsung F3 1TB er et svært populært valg.

4. Dustin er vanligvis billigere enn Komplett, og har også enkelte studentrabatter samt gratis frakt for studenter ved kjøp over 2000 kr.

 

Hvilken maskinvare har du i dag forresten?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Jaa, da var det jo godt jeg la inn en tråd her ja!

 

Har bare alltid likt Komplett, men kan selvsagt gå for Dustin om det er en del billigere.

 

Har per dags dato.

 

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775

Intel C2D E8400 3.0Ghz

6GB DDR2

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

850W PSU (Kan forsåvidt bruke den i den nye maskinen)

 

Edit: Når det gjelder ytelse i spill som BF:BC2 var det nok en overdrivelse at jeg ikke kan spille det uten at det hakker konstant, jeg kan spille det men ligger på rundt 20-40 FPS som ikke er helt optimalt.

Er ikke opptatt av at jeg skal ha alt på Ultra settings men vil gjerne kjøre spill i 60+ FPS.

Endret av rasaaknor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...