Gå til innhold

Wow - hvilken class?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hvilken class er det mest "bruk for" i World of warcraft atm?

Jeg har akkurat laget meg en ny account, og skal lage meg en ny character snart.

 

Har foresten spilt Wow før (hadde en lvl 80 warrior), men det er en liten stund siden.

 

Hvis noen har tips / tanker om dette, så bare spytt ut! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av egen erfaring, så syntes jeg rogue er fett! Stealth, sap, og mye andre morsomme spells!

Ellers, hvis du vil ha spellcaster så vil jeg anbefale Mage fordi, de har mye freezing, bra shield(som frost får du det beste shieldet og den beste freezingen) pluss at du har en pet som frost og den er ganske nyttig i PVP PGA at den har en egen freeze som du kan bruke langt unna! Men dette er mine meninger, andre syntes spellcasters er kjedelig.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på hva det er mest bruk for.

Tenk på hva du kommer til å trives med!

 

Finn ut først hva slags stil du liker best.

-Damage dealer

-Healer

-Tank

 

Hvis du greier å bestemme deg her, så har du allerede kommet langt.

Hvis du interesserer deg for flere enn en av de burde du gå for en hybrid class som f.eks

-Paladin (Tank, Healer og Damage dealer)

-Druid (Tank, Healer og Damage dealer)

 

Hvis du bestemmer deg for å være Damage dealer, så må du finne ut om du vil være ranged eller melee. (Stå på avstand eller ikke)

 

Kan du bestemme deg her så er du jo ganske close til å bestemme deg.

Hvis ikke kan du jo alltid være Druid .

Druid kan være

-Ranged DPS (Moonkin form)

-Melee DPS (Cat form)

-Healer (Tree Form)

-Tank (Bear Form)

 

Uansett hvilken class du bestemmer deg for vil du alltid være brukbar! :w00t:

 

 

Ty - Frostmane EU :thumbup:

Endret av HCJ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spiller en resto druid nå (healer) og synes det er kjekt mtp at dungeon-køene er latterlig korte sammenliknet med hvis man er DPS. Samtidig får man mere ansvar da, en DPS kan være sløv uten at det får fatale konsekvenser, mens hvis jeg bommer litt på knappene kan plutselig alle dø. Og da blir folk litt sinte innimellom :p Selv om jeg ikke skal klage, tankingjobben er enda hardere. Og mye stress! Har bare så vidt prøvd å tanke i dungeons med min prot paladin som er level 21 nå, og jeg synes det er skikkelig mas. Og litt gøy. Men jeg trives best som ranged DPS eller healer hvor jeg liksom kan henge litt i bakgrunnen og ha bedre oversikt, haha.

Lenke til kommentar

Skal du være tank, Pala/Warr, styr unna DK frem til 4.3 patchen(styr unna etter også, avhengig av hva den gjør) med mindre du har lyst til å måtte følge med hele tida og bruke CD's og "planlegge" skills stort sett hele tiden.

Healer er litt hipp som happ virker det som.

DPS er litt hipp som happ virker det som, de fleste klarer å dytte ut en del skade.

På DPS og Healer er det mer hva slags stil du vil kjøre. Ser iaff i raids at Shaman og Druid brukes mest til raid-healing(dog, shamansa våre som healer er DPS mainspecc), mens priest/pala brukes til singel-target healing(les tank-healing). Når det kommer til DPS er det ranged vs melee hovedsaklig, så har de forskjellige class'ene forskjellig typer å dpse.

 

De det er mest etterspørsel(dømmer etter LFG-systemet) etter er Tank > Healer > DPS.

Lenke til kommentar

Ulempen igjen med tank er at du får et helvetes pes hvis du gjør så mye som en bitteliten feil. Bare verdt å nevne. :p

 

Jepp. Stakkars tankere, de har mye å leve opp til. Det verste er at jeg kan irritere meg litt selv, om en tank er skikkelig dårlig. Ikke at jeg er noen superspiller, laaaangt ifra, men når jeg ender opp med å måtte spam-heale hele dungeon-gruppa gang på gang på gang så blir jeg litt lei :p

Lenke til kommentar

Dårlige tanks fortjener pes, gode tanks innrømmer fort når de har gjort en feil.

 

Iaff det jeg prøver å gjøre :p

 

Blir like imponert hver gang en tank driter i at tre-fire mobs løper rundt og slår på partymembers(også like imponert når disse så ikke slutter å dpse nevnte mobs), han står og tar like mye ansvar ovenfor de mobsa som en nazist ville tatt ovenfor jøder. Blir også imponert over de som sier "My job is only to keep mobs, your job is to heal me, me surviving is only your job!!".. Er som regel da jeg revurderer mitt valg av alt :p

Lenke til kommentar

Hehe ja, det er noe i det. Man kan aldri bli en god spiller uten å være i stand til å kommunisere bra med andre. Jeg vil heller ha en tank som jeg kan prate med og hvor vi begge kan innrømme feil og le av det i etterkant, enn en superskilled tank som bare raser frem og nekter å høre på andre og tror han/hun er kongen på haugen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...