Gå til innhold

Komplett Gamer - Limited edition: Et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tenkte å kanskje kjøpe stasjonær spill-PC til oppimot kr 10000. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe ferdigbygget, og kom så over denne:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10479

(kan trekke fra 700 kroner da jeg får Windows gratis igjennom skolen)

Jeg er ikke så oppdatert på hardware-fronten lengre, så tenkte jeg skulle stille noen spørsmål:

Er dette et greit kjøp generelt?

Er det noen åpenbare mangler eller flaskehalser?

Siden man kan konfigurere, er det noen endringer som vil lønne seg spesielt, f.eks. å bytte til bedre CPU eller GPU?

Er den "fremtids-sikker", altså er f.eks. hovedkortet egnet for senere oppgraderinger?

Tar gjerne imot forslag om andre ferdige bokser også som kanskje gir mer for pengene.

Takker på forhånd for alle råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygg selv ;)

Jo takk for tipset, men jeg skrev jo eksplisitt at jeg var ute etter en ferdigbygget.

Dessuten prøvde jeg å plukke delene enkeltvis fra komplett og det ble ikke noe betydelig billigere. Kan godt betale 500-1000 kr for at andre bygger for meg, da det ellers ville ha tatt meg en del timer som jeg kunne ha brukt på andre ting.

Skrevet

Hei, tenkte å kanskje kjøpe stasjonær spill-PC til oppimot kr 10000. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe ferdigbygget, og kom så over denne:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10479

(kan trekke fra 700 kroner da jeg får Windows gratis igjennom skolen)

Jeg er ikke så oppdatert på hardware-fronten lengre, så tenkte jeg skulle stille noen spørsmål:

Er dette et greit kjøp generelt?

Er det noen åpenbare mangler eller flaskehalser?

Siden man kan konfigurere, er det noen endringer som vil lønne seg spesielt, f.eks. å bytte til bedre CPU eller GPU?

Er den "fremtids-sikker", altså er f.eks. hovedkortet egnet for senere oppgraderinger?

Tar gjerne imot forslag om andre ferdige bokser også som kanskje gir mer for pengene.

Takker på forhånd for alle råd :)

Hei, dette ser ut som en kjempefin PC for pengene.

Er det noe vits i å gå fra GTX 560Ti 1GB til GTX 560Ti 2GB egentlig? Får man bruk for minnet?

Nei! Ekstra minne er egentlig bare nyttig om du skal ha flere skjermer. Å betale 600 kroner ekstra for det er bare tull. Hold deg til Asus'en, eller evt. MSI'en til 150 kroner mer. Men ingen grunn til å gå for den 2GB utgaven fra Gainward.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...