Gå til innhold

IRC-server


kaktus_

Anbefalte innlegg

Litt off topic kanskje..

Men sånn er stova. Når jeg er på lan, hadde det vært fint å kunne sette opp en egen irc-server for å prate med de andre på lanet uten å rope.

 

Hvilket program kan jeg bruke til å sette opp en

IRC-server på min maskin? Alt jeg har funnet hittil er noen Linux-daemons..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det kan være ein ide å sjå under tucows som det er blitt sagt tidligare i tråden..

 

Om ein vil bruke linux irc server kan ein sette opp ircd.Finst ein del ulike ircd hybridar...Om du søker på ircd på ein søke motor så vil du nok finne ulike sider for korleis du kan sette opp det.

På windows finst det også ulike irc server som for eksempel ircplus (finnes på ircplus.com)Med ircplus kan ein bare være ti personer oppkopla samtidig om ein ikkje vil betale for den.(ein så kalla nag)

Lenke til kommentar

Cheezepopper! :smile:

 

Veldig nyttig LAN-chatte program..

Er satt opp som en liten IRC kanal, på en måte, med de forskjellige arbeidsgruppene i LAN'et listet i et eget vindu til høyre, og brukerne i hver arbeidsgruppe under disse igjen.

 

Can chatte til alle folka på en enklet arbeidsgruppe eller til folk privat...

 

Og det er utrolig gøy å bruke dette programmet fra en 98 maskin til folk som sitter med Win2k, for de får opp en dialog box med beskjeden + en OK knapp UANSETT HVA DE GJØR PÅ mwhaahaha :smile:

 

Så om de sitter på et spill så blir de tatt tilbake til desktopen for å lese beskjeden :wink:

 

For å ungå det må win2k brukere skru av netchat tingen i win2k (husker ikke åssen) og bruke cheezepopper de oxo... minimeres fint til systray oxo så det ligger ikke i veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...