Gå til innhold

Spørsmål om Dustinhome.no og service


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

Jeg planlegger å kjøpe en bærbar pc fra Dustinhome.no, men har et spørsmål når det gjelder service.

 

Hvis maskinen min blir ødelagt, la oss si at skjermen slutter å virke, og den har behov for service. Hvor sender jeg den inn? Sender jeg maskinen til Dustinhome.no via posten? Er det gratis, eller må jeg betale fraktkostnad begge veier? Eller plukker de opp maskinen hjemme hos meg, og leverer den tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

 

jeg tror nok du sender den inn til dustin, og så sender de den videre til verksted. Om det går på garranti/reklamasjon, så skal det ikke koste noe, men du må legge ut for fraktprisen selv.

Skrevet

dustin ønsker at du som kunde kontakter produsentens support selv.

Eventuelle utlegg for frakt kan du kreve å få tilbake fra dustin i etterkant, husk kvittering.

Skrevet (endret)

Tusen takk for raskt svar! Hvor mye blir ca. fraktprisen på? Og må jeg betale noe for å sende inn varen?

Endret av iPlay
Skrevet

Hva mener de med Hente-/leveranseservice? Vil de hente maskinen min hvis den trenger service, og vil de levere den tilbake uten at jeg trenger å sende den via posten?

Skrevet

Du må nok sende via posten. Du nå betale for frakt fram til verksted, men om det er en garrantisak kan du.kreve.og få tilbakebetalt det du betalte for frakt. Dvs, du nå legge ut. :)

Skrevet

Jeg kjøpte et fotoapparat på Dustinhome i juni i 2010. Kameraet sluttet å fungere for 1 måned siden.

 

Jeg sendte en mail til Dustinhome hvor jeg forklarte problemet. (Linsebeskyttelsesmekanismen åpnet seg ikke når jeg skrudde på kameraet). Dustinhome svarte raskt på mailen, de sa at de skulle sende meg en forsendelseslapp i posten, slik at jeg kunne sende kameraet inn til dem.

 

Forsendelseslappen kom i et brev den samme uka, og kameraet ble sendt.

 

Etter en stund, kanskje 14 dager, fikk jeg melding om at det var kommet en pakke til meg som kunne hentes på postkontoret. I pakken lå kameraet, og en lapp som forklarte at det var kommet støv og skitt inn i kamerahuset. Dette hadde ført til at mekanismen kilte seg fast. Kameraet var renset og fungerer nå helt topp. De anbefalte meg å kjøpe en veske å ha kameraet i, for å beskytte mot lignende problemer i fremtiden.

 

Jeg betalte ikke en krone og servicen var meget rask.

 

1000 poeng til :love: Dustinhome! :love:

  • Liker 2
Skrevet

Tusen takk! Da håper jeg på å bestille en laptop fra Dustin :) Et siste, siste spørsmål. Laptopen jeg vil ha, er ikke i lager. Kan jeg forvente at den kommer inn på lager, eller må jeg fortsette laptop-jakten? Hvis ja, hvor lang tid kan det ta?

Skrevet

Du kan nok forvente at den kommer inn på lager. Hvor lang tid det vil ta er opp til produsenten av laptopen.. Nettbutikkene får ikke alltid oversikt over når de kommer inn igjen på lager.

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

En ting jeg lurer på. Skal kjøpe en bærbar nå, og lurer på hvor den blir levert. Når jeg går til kassen, så står det: Leveranseadresse - samme som fakturaadresse. Vil den komme direkte til meg, og ikke til posten? Hvor mye vil det koste(bor i Oslo, byen)?

 

Edit: Bare glem det. Står visst på kjøpsbetingelser at de bare leverer til adresser :)

Endret av iPlay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...