Gå til innhold

Innkalling, masse spørsmål rund det


treant

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det sånn at jeg er blitt innkalt inn til garden i januar. Jeg har så og si null peiling på hvordan ting skjer. Har garden forskjellige linjer? Jeg har ikke bodd i oslo siden jeg var 13 år, bodd alene siden jeg var 16 pga familie problemer og vil helst ikke til oslo da familien min bor der. Nå så bor jeg i bergen med kjæresten min og tar opp norsk som privatist i høst.

 

Jeg har lyst til å være i militæret, men garden hørtes utrolig døvt ut, og oslo vil jeg ikke pga personlige årsaker. Vil helst være i nærheten av kjerringa også vil jeg gjerne gjøre ferdig vitnemålet mitt ettersom jeg har tatt meg selv i nakken etter mye sjukdommer og skader (kyssesjuken, ankel og kne skader under eksamensperioden)

 

Takker for svar på forhånd, kunne gjerne tenkt meg sanitetstjeneste da jeg kanskje skal gå farmasi, vernepleier eller sykepleier senere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på Madla i Sjøforsvaret for tiden. Har bare vært her i drøye 2 uker, så blir vanskelig å anbefale Sjøforsvaret, men man har definitivt muligheter for å oppleve mye om man kommer på båt. Om du ringer og blir overført til Sjøforsvaret får du muligheten til å ytre ønske om sanitetstjeneste, dermed blir du prioritert til dette når stillingene skal deles ut. Jeg sa jeg ville ha artilleri og dekkstjeneste på sesjon del 2 og har nå fått vite av personelloffiseren at jeg er førsteprioritert til dette om jeg ikke skulle søke noe annet når ønskelisten for stillinger skal leveres inn neste uke. De fleste overføres til tjeneste på Haakonsvern i Bergen etter rekrutten.

 

Om du lurer på noe angående stillinger, antall stillinger og lokalisering av disse stillingene i Sjø, så spør meg. Jeg skrev ned ALT personelloffiseren sa om hver eneste stilling på båt og land i hele Sjøforsvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tusen takk for svar alle sammen!

 

Hvor stor er sjansen for at de gidder å høre meg da? Og hvor stor er sjansen for at jeg faktisk for fullført privatist studiene mine? Norsk er som sagt heltårs og begynner med det i høst, og er det da mulighet for å få "utsatt" førstegangstjenesten til høst neste år da? :) vil gjerne gjøre meg ferdig med vitnemålet før noe anna skjer!

 

Takker for svar på forhånd! :D

Lenke til kommentar

Militæret trenger stayers, og hvis de mener at du har større sjanse for å være stayer som sanitet under sjøforsvaret, så tviler jeg på at de er vanskelige. Men så er jo spørsmålet om plassene blir fylt opp av de som søkte der i første omgang.

 

Jeg var i garden... i 24 timer... så jeg kan ikke si så mye annet enn at i løpet av de 24 timene, så gjor jeg ikke annet enn å snakke med legen i 5min før de sendte meg hjem...

 

 

Men min bror er i sjøforsvaret akkurat nå på madla. har tatt nivå 3 sanitetskurs. Virker som han trives :)

Lenke til kommentar

aiaiai! De var jo kjempe greie og ordna det meste for meg! De lurte på om jeg ville ta lappen under 1gangstjenesten, kan det stemme? :) (hørte noe utydelig over tlf, var litt for tidlig om mårra for meg:p)

 

Jeg er på Madla i Sjøforsvaret for tiden. Har bare vært her i drøye 2 uker, så blir vanskelig å anbefale Sjøforsvaret, men man har definitivt muligheter for å oppleve mye om man kommer på båt. Om du ringer og blir overført til Sjøforsvaret får du muligheten til å ytre ønske om sanitetstjeneste, dermed blir du prioritert til dette når stillingene skal deles ut. Jeg sa jeg ville ha artilleri og dekkstjeneste på sesjon del 2 og har nå fått vite av personelloffiseren at jeg er førsteprioritert til dette om jeg ikke skulle søke noe annet når ønskelisten for stillinger skal leveres inn neste uke. De fleste overføres til tjeneste på Haakonsvern i Bergen etter rekrutten.

 

Om du lurer på noe angående stillinger, antall stillinger og lokalisering av disse stillingene i Sjø, så spør meg. Jeg skrev ned ALT personelloffiseren sa om hver eneste stilling på båt og land i hele Sjøforsvaret.

 

kommer til å spørre deg litt ang sanitet i sjøforsvaret, må bare tenke litt :) Takk for at du stiller opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...