Gå til innhold

Ny bærbar PC til studier og generelt bruk, 8-9k


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da var tiden kommet for å bytte ut min gamle Dell Netbook, med en litt sprekere PC. Den skal brukes til studier, filmtitting og litt spilling innimellom. Her er de viktigste kriteriene mine:

 

- 14" eller 15,6"

- i5/i7 (helst Sandy Bridge).

- Ønsker en SSD disk, for kjapp oppstart av programmer. Jeg har eksterne harddisker til lagrigsplass.

- Er ikke helt inne på hva som duger på skjermkortfronten, men krever ikke det beste på markedet. Spillene jeg skal spille er Heroes of Newerth, Counter-Strike, Dota2 og kanskje det nye Star Wars Online spillet som kommer. Ser for meg at et GT540/GT550 skal være i stand til å drive disse spillene.

- Ok batteritid

- Pris helst i underkant av 8000-9000 kr

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer den samme PCen, og SSD. Vet du om den kommer i en annen farge i Norge?

 

Thomit skrev dette i tråden min (linket ovenfor):

Ocz har hatt trøbbel i det siste med SSD'ene sine, og andre SSD'er med Sandforce kontrolleren også. Jeg synes Intel's 320-serie framstår som et fornuftig valg i disse dager, kanskje sammen med Crucial M4.

Lenke til kommentar

Har sett den i hvit, men dog ikke på nettbutikker her til lands.

 

Syns den var bemerkelsesverdig billig til å ha så bra spesifikasjoner. Koster 9695 på komplett, tror riktig nok det er litt mer på komplett sin utgave (blueray f.eks).

 

Tror nok det blir en intel SSD ja. Har også hørt mye om at OCZ sine SSDer slutter å fungere etter kort tids bruk, noe som er veldig dumt med tanke på prisen.

 

Men en ting jeg lurer på; Har N55SF kommet ut enda? finner ikke noen nettbutikker som har den på lager, og flere plasser står det ubekreftet dato på lagerstatus.

Lenke til kommentar

Har sett den i hvit, men dog ikke på nettbutikker her til lands.

 

Syns den var bemerkelsesverdig billig til å ha så bra spesifikasjoner. Koster 9695 på komplett, tror riktig nok det er litt mer på komplett sin utgave (blueray f.eks).

 

Tror nok det blir en intel SSD ja. Har også hørt mye om at OCZ sine SSDer slutter å fungere etter kort tids bruk, noe som er veldig dumt med tanke på prisen.

 

Men en ting jeg lurer på; Har N55SF kommet ut enda? finner ikke noen nettbutikker som har den på lager, og flere plasser står det ubekreftet dato på lagerstatus.

 

N55 kommer i september! Den ligger nå ute på Asus.com. Vet ikke om modellen fra Dustin.no kommer med mini-subwooferen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...