Gå til innhold

Svarfil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En svarfil som automatiserer installeringen av XP.

 

Hvorfor automatisert?

 

Enkelt. Fordi på denne måten vil hele installasjonsprosessen være automatisert slik at du ikke trenger å gjøre noe som helst av følgende tidkrevende valg:

 

*Velge mellom oppgradering eller ny installasjon fra et tidligere installert operativsystem

*Godta sluttbrukerlisensen

*Legge inn Windows XP produktID'en på 25 tegn

*Angi hvilken stasjon Windows XP skal installeres på

*Angi Administratorpassord, firmainformasjon, arbeidsgruppe/domenenavn, servernavn, IP-adresseoppsett osv.

*Velge regionalt oppsett for systemet og tastaturet

*Manuelt installere drivere som ikke følger med operativsystemet, nyere drivere, oppdateringer og feilrettinger

*Trykke gjennom en større mengde med OK, Ja, Neste, Fullfør, Avslutt knapper for å besvare alle irriterende dialogbokser som spretter opp under installasjonen.

 

Det viktigste av alt er at du får mulighet til å gjøre noe annet konstruktivt mens den timelange installasjonen pågår. Man unngår også potensielle feil ved at installasjonen er automatisert og dermed ikke berøres av menneskehender.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det korrekt at du ønsker identisk installasjon på flere like maskiner? I så fall ville jeg brukt Norton Ghost eller PowerQuest Drive Image og laget et image av installasjonen på den første maskinen, deretter brukt cd'en med imaget på de resternde boksene.

Lenke til kommentar

Det viktigste av alt er at du får mulighet til å gjøre noe annet konstruktivt mens den timelange installasjonen pågår.

:lol:

 

hmm installasjonen tar jo bare max 25min.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg her... men hvorfor ikke ordne installasjonen manuelt? Nesten like enkelt det.. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...