69balisto Skrevet 3. august 2011 Skrevet 3. august 2011 Jeg har en standard trioving dørlås i ytterdøra som plutselig ikke lot seg låse. Jeg demonterte den og fant ut at det var den skiva som låsesylinderen griper tak i som var sprukket. Verdens enkleste ting å bytte, 4 skruer og en fjær som holder den på plass, selve ringen er på størrelse med et kronestykke. Men å få tak i denne delen er ikke enkelt. Har hørt med Jernia, et par lokale låsesmeder og fabrikken i Moss, men ingen kunne skaffe denne delen. Men alle ville gjerne selge en ny lås til rundt tusenlappen... Dette synes jeg er vanvittig irriterende, denne låsen var mer eller mindre standard i ytterdører for noen år siden og blir sikkert kastet i hopetall når folk skifter ytterdører. Er det noen her som har noe slikt liggende eller evt kunne tipse meg om låsesmeder/skraphandlere som kan tenkes å ha det? Modellen heter 5112, men delen som har røket er sannsynligvis lik på flere modeller. Det har begynnt å gå litt prestisje i denne saken og min bedre halvdel kunne snart tenkt seg å få låst døra... Takknemlig for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå